شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۴
کد خبر: ۹۷۵۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مدیریت فرهنگی هنری مترو در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مشاهیر و مفاخر ایرانی سومین مسابقه اینترنتی «من کیستم؟» را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مسابقه «من کیستم؟» در سه تاریخ در فصل بهار اجرا می‌شود که اجرای سوم آن از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز شده است.

در متن این مسابقه آمده است: در ۲۷ اردیبهشت سال ۴۲۷ شمسی در نیشابور به دنیا آمدم. در زمانی که ترکان سلجوقی بر خراسان تسلط داشتند، متولد شدم. در زادگاهم نیشابور به آموختن علم پرداختم و نزد استادانی چون مولوی قاضی محمد، خواجه ابوالحسن انباری، امام موفق نیشابوری و شیخ محمد منصوری در نیشابور و بلخ به تحصیل علم و دانش پرداختم. بسیاری از اندیشه‌های علمی من تحت تاثیر افکار ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی شکل گرفت. در سال ۴۶۱ هجری به قصد سمرقند، نیشابور را ترک کردم و در آنجا تحت حمایت ابوطاهر عبدالرحمن بن احمد، قاضی القضات سمرقند اثر برجسته خود را در جبر تألیف کردم. شهرتم در مشرق‌زمین به واسطه اصلاحات سال و ماه ایرانی و در غرب به واسطه ترجمه رباعیاتم بوده‌است. من نخستین کسی بودم که نشان دادم معادله درجه سوم ممکن است دارای بیش از یک جواب باشد و این که اصلاً جوابی نداشته باشند.مدت ۱۸ سال در اصفهان اقامت گزیدم و با حمایت ملک شاه سلجوقی و وزیرش نظام الملک، به همراه جمعی از دانشمندان و ریاضیدانان معروف زمانه خود، در رصد خانه‌ای که به دستور ملکشاه تاسیس شده بود، به انجام تحقیقات نجومی پرداختم.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند پاسخ‌های خود را تا تاریخ ۳۱ خرداد از طریق پیامک به شماره 2000183736 یا به کانال سروش این مرکز به آدرس  sapp.ir/farhangsarametro ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 96652608  تماس بگیرند.
نظر شما