جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۷۵۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
در نشست کتابخوانی هنرمندان در فرهنگ‌سرای کتاب عنوان شد
رؤیا تیموریان و مسعود رایگان روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور در فرهنگ‌سرای کتاب واقع در نمایشگاه کتاب، برای مردم کتاب خواندند. رایگان در این نشست درباره وضعیت کتابخوانی گفت: این روزها فضای مجازی ما را تنبل کرده است و فقط از دیگران نقل قول می‌کنیم و حرف خاصی از خودمان نداریم. همه ما علامه دهر شده‌ایم و از هر چیزی مقدار کمی می‌دانیم و تخصصی و علمی با مسائل برخورد نمی‌کنیم.
مسعود رایگان: فضای مجازی ما را تنبل کرده استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست کتاب‌خوانی هنرمندان که هر روز از ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای کتاب واقع در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، در روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه میزبان زوج هنرمند، رؤیا تیموریان و مسعود رایگان بود. 

مسعود رایگان ابتدا با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای بالا بردن میزان مطالعه گفت: از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکر می‌کنم که به مقوله مهم کتابخوانی می‌پردازند. آمار سرانه مطالعه در کشور ما به ۹ دقیقه رسیده و این یک فاجعه است. در چند سال گذشته، پیشنهادهای زیادی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی داده شده که متاسفانه تا کنون نتیجه‌ای حاصل نشده. 

وی افزود: این روزها فضای مجازی ما را تنبل کرده است و فقط از دیگران نقل قول می‌کنیم و حرف خاصی از خودمان نداریم. همه ما علامه دهر شده‌ایم و از هر چیزی مقدار کمی می‌دانیم و تخصصی و علمی با مسائل برخورد نمی‌کنیم. اگر مثلاً در حوزه نجوم اطلاع کمی داریم، به خودمان اجازه اظهار نظر می‌دهیم، در حالی که نباید این چنین باشد.

رایگان به معرفی کتابی که برای خواندن انتخاب کرده پرداخت و گفت: کتاب «قاتل بی‌رحم» که امروز همراه با خانم تیموریان بخش‌هایی از آن را برایتان می‌خوانیم، متعلق به نویسنده‌ای است که تا کنون ۳۶ میلیون نسخه از کتابش در کشورهای گوناگون منتشر شده و زبان فارسی چهاردهمین زبانی است که این نمایشنامه به آن ترجمه شده است. 

وی ادامه داد: هنینگ مانکل نویسنده این کتاب در ایران شناخته نشده بود و من با ترجمه این کتاب سعی کردم یک نویسنده مهم را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کنم. 

در ادامه نشست، مسعود رایگان و رؤیا تیموریان به خواندن بخش‌هایی از این نمایشنامه برای حاضران پرداختند. 

برنامه کتابخوانی هنرمندان تا پایان برگزاری فرهنگ‌سرای کتاب در مصلای امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد. 
نظر شما