جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۳
کد خبر: ۹۷۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
نشست تخصصی نقاشی خط در برنامه روز فرهنگ، پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در برج آزادی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست نقاشی خط با حضوردکتر جواد بختیاری استاد خوش‌نویسی، رویا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگ‌سرای رویش و جمعی از علاقه‌مندان به هنر نقشی و خوش‌نویسی برگزار شد.

رویا فتحی در ابتدای این نشست گفت :خوشحال هستیم از اینکه فرصتی پیش آمده و می توانیم تجلیل کنیم از کسانی که علی رغم اینکه در راه سختی هایی دارند ولی با قوت و علاقه در مسیر هنر قدم می‌گذارند.ماحصل این نشستها نتایج ارزشمندی در پی دارد .برگزاری جلسات آموزشی برای خود خوشنویسان با حضور اساتید، برگزاری جلسات آموزشی برای دوستداران هنر خوشنویسی کسانی که ابتدای کار هستند.با برگزاری نمایشگاههای فصلی ، ماهیانه در حوزه خوشنویسی و استفاده از ورک شاپهای آموزشی دیگر هنرمندان در مناطق دیگر جریانی را ایجاد کنیم. 

دکتر جواد بختیاری از هنرمندان حوزه خوشنویسی و خط نستعلیق معاصر ایران گفت: چقدر خوب است که ما این فرصت را داریم که رخ به رخ بنشینیم و از مسائل فرهنگی، هنری و زیبایی‌ها گفت‌وگو کنیم. گاهی حتی نشست اگر با سکوت هم باشه باز تاثیر روانی و مطلوب خودش را در جامعه میگذارد. 

وی افزود: بداهه در هنر ایران جایگاه ویژه‎ای دارد. کسانی که سرعت انتقال و ضریب هوشی خوبی داشته باشند  از توان بداهه گویی و بداهه پردازی و بداهه رفتار کردن برخوردارند.

این استاد نام‌آشنای خوشنویسی در ادامه گفت: هر امر بداهه‌ای که اتفاق می‌افتد باید برای تولید کننده‌اش قابل دفاع و صاحب امتیازهای زیبایی‌شناسی باشد. در کار هنری چه در حوزه تئاتر، موسیقی و ادبیات، بداهه زمانی می‌تواند تلقی شود که شما در یک آنی در یک لحظه‌ای یک اثر جدیدی را خلق کرده باشید که باز نمای اتفاق قبل از خودش نبوده باشد بداهه در سرشت همه هست ولی باید فرصت بروز پیدا کند.

در پایان نشست از استاد غلامحسین الطافی و باربد یزدانی تجلیل و تکریم شد. نمایشگاهی از آثار این هنرمندان در گالری برج آزادی برگزار شده است.


نظر شما