پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۶
کد خبر: ۹۷۵۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کارگاه آموزشی سینما مذاکره با حضور امیرحسین مظاهری مؤلف پرفروشترین کتاب مدیریتی ایران روز جمعه ۲۱ اردیبهشت در فرهنگسرای کتاب واقع در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این کارگاه آموزشی فیلمی از زندگی استیو جابز مدیر عامل شرکت اپل و پیکسار برای شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی پخش شد. در ادامه امیر حسین مظاهری سیف، کارآفرین برگزیده کشور، به بررسی شخصیت های موفق در شرکت اپل و رمز موفقیت آنها پرداخت.
 
مظاهری علت موفقیت جابز را در بدو اول تأثیرگذاری معلم جابز و تشویق‌های او در هدایتش به دنیای الکترونیک دانست و گفت: علت اینکه برخی افراد بسیار توانمند و باهوش در زندگی رشد نمی‌کنند، نداشتن راهنما و مربی خوب در زندگی‌شان است که اگر این امکان برای همه افراد توانمند میسر شود، تحولی بزرگ در زنگی این افراد حاصل می‌شود. این نویسنده برتر کشوری، با اشاره به استیو وازنیک و دانیل کوتکی که دوستان تأثیرگذار در موفقیت جابز بودند، انتخاب دوست خوب را از رموز دیگر موفقیت جابز عنوان کرد. مظاهری ضمن بررسی شخصیت منحصر به فرد استیو جابز در اخلاق، رفتار، سخنوری و تلاش و پیگیری جدی او در امور مختلف که به عنوان بارزترین ویژگی‌های او در فنون کسب و کار مطرح است، شنیدن صدای مشتری و براساس نیاز مشتری تولید کردن را نشان از تیزبینی و دوراندیشی استیو جابز برشمرد که اصل مهم دیگری در موفقیت این مدیر موفق است.
 
مظاهری در ادامه با اشاره به برخی افراد موفق دنیا چون لیونل مسی و محمدرضا شجریان و ... به سختی‌های افراد موفق در رسیدن به موفقیت اشاره کرد و افزود: همه افراد موفق برای به قله رسیدن، موانع و سختی‌هایی در سر راهشان بوده که این موانع را با تدبیر از سر راه برداشته‌اند و راه‌حلی برای همه مشکلات و گره‌های کاری و زندگی‌شان داشته‌اند.
 
این کارآفرین برتر کشوری، در پایان کارگاه آموزشی جملاتی را از جیم کالینز مدیر موفق جهانی در کسب و کار نقل کرد و گفت: کالینز مدیران موفق را افرادی می‌داند که موفقیت را در شیشه و شکست را در آیینه می‌داند و افراد ناموفق برعکس هستند. مفهوم شیشه دیدن دیگران و مفهوم آیینه دیدن خود است. اگر سازمانی موفق شود مدیر آن سازمان موفقیت را حاصل همکاری تیمش می‌داند و اگر با شکست مواجه شود، نمی‌گذارد این شکست بر خانواده و جامعه‌اش اثر بگذارد ولی افراد موفق اگر موفق شوند مانند آیینه هستند که موفقیت را حاصل تلاش خود می‌دانند و لاغیر.



نظر شما