پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۱
کد خبر: ۹۷۶۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
در قالب ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ»
جشن زادروز شهیدان متولد اردیبهشت ماه منطقه ۱۸ در آستانه ماه مبارک رمضان و با حضور خانواده شهدا در قالب ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» در فرهنگ‌سرای خاتم (ص) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه ماهانه «ستارگان پرفروغ» با هدف انتقال و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان و توجه به مضامین مهم مطرح‌شده در وصیت‌نامه شهدا، ترویج فرهنگ و ارزش‌هایی چون ایثار، جهاد و شهادت و افزایش آشنایی شهروندان با زندگی شهدای متولد هر ماه برگزار می‌شود و دومین اجرای بهاری این برنامه در سال ۹۷ میزبان خانواده شهدای متولد اردیبهشت ماه، خانواده شهدای مدافع حرم و ایثارگران و شماری از مسئولان منطقه ۱۸ بود.

این مراسم به گرامی داشت ۴۴ شهید متولد اردیبهشت منطقه ۱۸ اختصاص داشت و ضمن برش و توزیع کیک تولد این شهیدان، از خانواده آنان تجلیل شد. در این مراسم همچنین از مادر شهید مدافع حرم حسین امیدواری تقدیر شد.

شعرخوانی حجت‌الاسلام شفیعی، خاطره گویی مادر شهید حسین امیدواری و پدر شهید محمد مهربان بصیر و مداحی نوجوان امیر عباس درکی در وصف امام علی (ع) از بخش‌های این مراسم بود. در پایان برش کیک تولد ۴۴ شهید اردیبهشت توسط مادر حسین امیدواری شهید مدافع حرم و شهردار منطقه ۱۸ انجام شد و سپس با اهدای لوح تقدیر از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

مادر شهید حسین امیدواری در این برنامه به بیان خاطراتی از فرزند خود پرداخت و گفت: حسین کاری را در قم گرفته بود که با یکی از بچه‌های آنجا آشنا می‌شود. با هم صحبت می‌کنند که در آخر حرفشان به رفتن به سوریه ختم می‌شود و یک ماه در مسجد جمکران بیتوته می‌کند. بعد از این بحث، پسرم از قم به تهران می‌آید تا کارهایش را انجام دهد. یکی از دوستانش هم همان دوران خواب دید که حضرت رقیه دست حسین و چند نفر دیگر را می‌گیرد و از صف جدا می‌کند. این خواب عزم حسین برای رفتن را جزم‌تر کرد. یک شب برای شام به خانه برادرش رفت. برادرش چند تا کاپشن و دستکش داشته که می‌خواسته به حسین بدهد، ولی هر کاری کرده قبول نمی‌کند. خودش وسیله‌هایش را خریده بود. گفت اگر برگشتم حتماً آنها را  برمی‌دارم. حسین قبلاً در فکر رفتن به سوریه نبود. یک دفعه‌ای پیش آمد، آموزش دید و اعزام شد. در روزهای آخری که حسین در تهران بود، از آنجا که به ما ثابت شده بود که حسین برود سوریه دیگر بر نمی‌گردد، همه سوالاتمان را از او پرسیدیم. 

این مادر شهید ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ذهنی خواهرش این بود که حسین بعد از شهادتش دوست دارد کجا به خاک سپرده شود. این سؤال سخت را با هر زحمتی که بود بالاخره با گریه از حسین می‌پرسد و حسین می‌گوید مرا در بهشت زهرا قطعه ۲۶ در کنار ایستگاه صلواتی بچه‌های مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)  به خاک بسپارید. بعد از شهادتش در آن قطعه جا نبود و به اجبار در قطعه ۵۰ به خاک سپرده شد و مدتی بعد یک ایستگاه صلواتی در کنارش بر پا شد. در خواب دیدم وصیت‌نامه حسین در دستم است و می‌گویم با این که در قطعه ۲۶ نشد بروی، ولی الان در قطعه ۵۰ ایستگاه صلواتی زدند به نام حضرت زینب (س) و به نوعی وصیتت انجام شد. 

در این مراسم که فرهنگ‌سرای خاتم (ص) آن را با همکاری معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸، امور ایثارگران منطقه ۱۸ و بنیاد شهید چهاردانگه برگزار کرد، حامد طراحی رییس فرهنگ‌سرای خاتم (ص)، محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸، فرمانده بسیج مسلم ابن عقیل، کارکنان کلانتری شهرک ولی‌عصر (عج) و جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.

نظر شما