پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۴
کد خبر: ۹۷۶۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
رییس سازمان فرهنگی هنری در آستانه ماه رمضان خبر داد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ۱۰۲ ویژه‌برنامه در ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا از برگزاری ویژه‌برنامه‌های این سازمان خبر داد و گفت: برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان با عنوان «ضیافت باران» از یکم رمضان آغاز می‌شود و با رویکرد ارتقای سبک زندگی اسلامی، توجه به رویکرد قرآنی و معرفت افزایی تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.  

وی با اشاره به اهداف این برنامه‌ها شامل فراهم کردن زمینه‌های گسترش سبک زندگی اسلامی و ایجاد فضای معنوی از طریق اجرای برنامه‌های متفاوت عنوان کرد: در ماه رمضان امسال، ۷۷ برنامه محله‌ای منطقه‌ای، هفت برنامه شاخص و ۱۸ برنامه فراگیر در سطح مناطق ۲۲ گانه و فرهنگ‌سراهای خاص و تابعه اجرا می‌شود. 

اوحدی اضافه کرد: «سحرخیزان کوچک» ویژه پسران و دختران ۹ تا ۱۵ ساله در ۱۹ و ۲۰ خرداد ماه، «گذر بندگی» در قالب برپایی کرسی‌های تلاوت قاریان بین‌المللی، اقامه نماز جماعت و توزیع افطاری ساده در پنج ایستگاه متروی مفتح، ابن‌سینا، امام خمینی (ره)، میدان ولی‌عصر (عج) و تئاتر شهر، چهار شب شعر با عنوان «سبوی عاشقان» در ۲، ۱۱ و ۱۲ خرداد در فرهنگ‌سرای اندیشه و به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در فرهنگ‌سرای ارسباران، «شب‌های بهشت» به مناسبت شب‌های قدر و گرامی‌داشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در گلزار شهدای هفتم تیر بهشت زهرا (س) برخی از برنامه‌های ماه رمضان سازمان فرهنگی هنری است.

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: همچنین برنامه‌های «عمری با قرآن» ویژه تجلیل از هفت پیشکسوت قرآنی در ۳۰ سال اخیر، «با رهروان سحر» با هدف برپایی سفره سحری برای پاکبانان، عوامل اورژانس تهران، نیروهای پلیس و...، «گذرگاه رمضان» در قالب ایستگاه، نمایش، برنامه صحنه‌ای و نمایشگاه در بلوار کشاورز به همراه اجرای نمایش میدانی «دریا دلان» و «بچه‌های محراب» ویژه پسران مکبر و مؤذن ۱۲ تا ۱۶ سال در ۱۰ منطقه تهران برگزار می‌شود.

اوحدی تصریح کرد: برنامه «ضیافت باران» با برپایی برنامه‌های متنوع قرآنی و افطاری ساده برای سه هزار شهروند حاضر در میدان امام حسین (ع) به مدت یک ماه برگزار می‌شود که این افطاری ساده به همت شهروندان نیکوکار فراهم خواهد شد.  

وی در پایان گفت: برنامه «نخستین بانو» به مناسبت سالروز رحلت همسر پیامبر اسلام (ص) در مسجد حضرت خدیجه (س) بوستان بهشت مادران برگزار می‌شود و برنامه «طعم رمضان» با اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی غرفه در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی میزبان شهروندان است. «ندای قرآن» با رونمایی از سامانه قرآنی ۱۴۴۰ در تالار ایوان شمس، «ترنم رمضان»، «نورافشانی» و «ستایش عاشقی» نیز سایر ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان است.

نظر شما