پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۳
کد خبر: ۹۷۶۸۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
همزمان با روزهای پربرکت ماه مبارک رمضان، فرهنگ‌سرای گلستان با ویژه برنامه‌های «ضیافت باران» میزبان روزه‌داران عزیز است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ناصر امین زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ و رییس فرهنگ‌سرای گلستان ضمن تبریک حلول ماه مهمانی خدا گفت: باتوجه به فرصت معنوی ماه مبارک رمضان و با هدف انس بیشتر روزه‌دارن با کتاب خدا و بهره‌گیری از فیوضات معنوی این ایام نورانی و فرمایشات ائمه معصومین به عنوان چراغ راه هدایت، کرسی تلاوت قرآن کریم با عنوان «دوشنبه‌های قرآنی» در مساجد منطقه ۸ با تلاوت مجلسی و زیبای مصطفی یادگاری و همچنین جزخوانی کلام الله مجید روزانه در نمازخانه فرهنگ‌سرای گلستان برقرار است، حضور استاد بهرامپور مفسر بزرگ قرآن کریم با برنامه «دریای معرفت» که به تفسیر موضوعی قرآن کریم می‌پردازد و «با کلام علی(ع)» که تفسیر بیانات مولی الموحدین حضرت علی(ع) در نهج البلاغه است فرصت غنیمتی برای روزه داران است که از این حضور بهره ببرند.
 
امین زاده با اشاره به این که همدردی با نیازمندان و فقرا یکی از اهداف ارزشمند روزه داری است گفت: فرهنگ‌سرای گلستان نیز سفره نذری خود را برای ایتام با عنوان «سفره کریمانه» در این ماه  گسترده است. 

وی اضافه کرد: تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا در ویژه برنامه «درکوی نیکنامان»، قرائت زیارت پرفیض عاشورا با عنوان «نجوای عاشقان»، اقامه نماز امام زمان(عج) به همت کانون‌های مردمی در برنامه «قرار بی قراران» و پویش مردمی «قرار شهدا» از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه مبارک رمضان امسال تدارک دیده شده است. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه۸ ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقا سواد دینی، بصری و مطالعاتی را از اهداف برگزاری مسابقاتی از قبیل ساخت «فیلم کوتاه» با موضوع آداب و رسوم خاص مناطق مختلف ایران در ماه رمضان شامل؛ مناجات خوانی،منتقبت خوانی، پرده خوانی ،نقالی و....، مسابقه قرآنی حدیث آفتاب، مسابقه کتابخوانی «ماه تابان» توسط کتابخانه دکتر شهیدی دانست و افزود: از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری این منطقه برگزاری دومین دوره مسابقات حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان «نور باران» و مسابقه عکاسی از سفره افطار است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله)در حمایت از کالای ایرانی و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و نقش فضای مجازی در اشاعه این فرهنگ گفت: عکس نوشته‌هایی با همین موضوع و شعار سال طراحی شده  که در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها باز نشر داده می‌شود.  

رییس فرهنگ‌سرای گلستان گفت: باتوجه به تاثیر به سزای نهادینه کردن آموزه‌های دینی در کودکان و نوجوانان با هدف رشد معنوی آنها برگزاری جشن روزه اولی‌ها با عنوان «سجاده‌های کوچک» و بیان قصه‌های قرآنی و داستان پیامبران در برنامه «یه حبه قند» از جمله برنامه‌هایی است که برای این قشر در ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است.
 
وی افزود: کتاب و کتابخوانی یکی دیگر از دغدغه های مهم فرهنگی است که در این منطقه تلاش فراوانی در جهت ترویج آن صورت می‌گیرد با همین رویکرد نشست‌های ادبی مختلفی همزمان با مناسبت‌ها ازجمله نقد کتاب «کافه خیابان گوته» با حضور نویسنده کتاب، منتقدین و ناشر، مسابقه کتابخوانی «اخلاق کریمانه» همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، شب شعر طنز «گلستانه» با حضور شاعران طنزپرداز کشورمان میزبان علاقه‌مندان به مطالعه است.

ناصر امین زاده ضمن معرفی برنامه‌های هنری این مدیریت گفت: ارائه قالب‌های مختلف هنری از نیایش، روزه داری و ارتباط عاشقانه با خداوند در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان با برپایی نمایشگاه خوشنویسی «سیاه مشق»، نمایشگاه عکس «شکوه شمس» و نگاه گذر «حدیث مقاومت» ، برگزاری نمایش کودک در خانه فرهنگ فدک بخشی از برنامه‌های هنری فرهنگ‌سرای گلستان در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: همزمان با لیالی قدر، شب شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) و همچنین وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها مجلس تعزیه خوانی توسط فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود. 

رییس فرهنگ‌سرای گلستان گفت: واحد آموزش این فرهنگ‌سرا نیز همزمان با ایام ماه مبارک رمضان دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را به منظور پر کردن اوقات فراغت شهروندان شامل تغذیه و سلامتی، روخوانی و روانخونی قرآن کریم، طبخ غذاهای ویژه این ماه در نظر گرفته است.
 
وی اضافه کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان، همراه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری ویژه این ماه مبارک، آسمان میدان هفت حوض نارمک و یازده میدان دیگر شهر تهران روز‌های چهارشنبه ۹ خرداد به مناسب شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و پنجشنبه ۲۴خرداد به مناسبت شب عید فطر راس ساعت ۲۱ نورافشانی می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۸ و فرهنگ‌سرای گلستان می‌توانند به نشانی: نارمک، میدن هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند و با شماره تلفن 77844574 تماس بگیرند.

نظر شما