پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۰
کد خبر: ۹۷۷۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
سفیر الجزایر با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیدار و درباره فعالیت‌های مشترک فرهنگ بین دو کشورگفت‌وگو کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران با سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دوشنبه ۳۱ اردیبهشت دیدار کرد.

در این دیدار سعید اوحدی با خوش‌آمد گویی به سفیر الجزایر در ایران از برقراری روابط بین این دو کشور اظهار خوشحالی کرد و گفت: امیدواریم در ماه مبارک رمضان شاهد برکت الهی برای همه مسلمانان به ویژه مردم مظلوم فلسطین باشیم. اگر وحدت جدی بین کشورهای مسلمان وجود داشته باشد و موضع قاطعی نسبت به استکبار، آمریکا، اسرائيل و امثالهم داشته باشند، دیگر اتفاق‌های اینچنینی مثل راه اندازی سفارت آمریکا در سرزمین مقدس قدس رخ نخواهد داد. چنین اتفاق‌های زمانی می‌افتد که بین کشور‌های اسلامی تفرقه وجود داشته باشد.

وی افزود: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند انسجام بین کشورهای اسلامی را تقویت کند مباحث فرهنگی است. کشورهای اسلامی به صورت عام و ایران و الجزایر به صورت خاص وجوه مشتركي دارند که مهم‌ترین آن فرهنگ مبتنی بر تاریخ اسلام است. ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه تاریخ، شعر، موسیقی و ادبیات وجود دارد که می‌تواند رابط بین کشورها باشد. تاریخ مبارزات مردم الجزایر علیه استکبار همچنین تاریخ مبارزات مردم ایران علیه آمریکا و اسرائیل از جمله ظرفیت‌های قابل ملاحظه است. دو سال پیش برنامه بسیار موثر در حوزه موسيقی با عنوان «پیامبر مهربانی» توسط سازمان فرهنگی هنری برگزار شد که در آن۲۰  کشور مسلمان حضور داشتند که یکی از کشور‌های فعال در این جشنواره کشور الجزایر بود.

اوحدی در ادامه توضيحاتي درباره ظرفیت‌های سازمان فرهنگی هنری که شامل مراکز فرهنگی هنری، موزه‌ها، باغ کتاب و پردیس‌های سینمایی است را به سفیر الجزایر در ایران ارائه کرد و گفت: این سازمان همچنین در حوزه ساخت و تولید فیلم ظرفیت دارد و سومین موسسه بزرگ فیلم‌سازی کشور در اختیار سازمان فرهنگی هنری است. کشور ایران و الجزایر می‌توانند در حوزه فیلم فعالیت‌های مشترکی داشته باشند.

سفیر الجزایر با رییس سازمان فرهنگی هنری دیدار کرد

عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر از ارائه اطلاعات مختصر و مفید سعید اوحدی درباره سازمان فرهنگی هنری، ظرفیت‌ها و فعالیتش تشکر کرد و گفت: فکر می‌کنم همه بر این موضوع تفاهم داریم که فرهنگ می‌تواند ملت‌های مختلف را بهم نزدیک کند. در همین راستا در نظر داریم هفته فرهنگی الجزایر را در روز استقلال الجزایر در باغ کتاب تهران برگزار کنیم. هدف این است که در این نمایشگاه تابلو نقاشی، محصولات هنری الجزایر که نقاشی روی ماسه نام دارد، پوسترهایی از انقلاب الجزایر با زبان فارسی، پوستر‌هایی درباره متفکران، نویسندگان و پژوهشگران الجزایری، پوسترهایی درباره تاریخ الجزایر و روابط بین دو کشور الجزایر و ایران، تاریخ کهن و تاریخ معاصر الجزایر نمایش داده شود. همچنین با توجه به ظرفیت باغ کتاب و وجود سالن سینمایی، پنج فیلم داستانی و یک فیلم مستند با زیرنویس فارسی پخش خواهد شد.
وی افزود: در کنار محصولات هنری، لباس‌های سنتی الجزایر به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در حاشیه نمایشگاه با شیرینی و غذاهای الجزایری از بازدید کنندگان پذیرایی خواهد شد. از یک هنرمند الجزایری نیز دعوت می‌شود تا با حضور در باغ کتاب هنر نقاشی با ماسه را در محل انجام دهد.

سفیر الجزایر گفت: در نظر داریم مراسم افتتاحیه رسمی با حضور مقامات ایرانی و سفرای کشورهای مختلف، برگزار شود و در نهایت امیدواریم در این زمینه ما را حمایت کنید و پشتیبانی شما را داشته باشیم.

سفیر الجزایر با رییس سازمان فرهنگی هنری دیدار کرد

در ادامه سعید اوحدی درباره برگزاری هفته فرهنگی الجزایر بیان کرد: بی‌شک برنامه‌های متنوع و جذابی برگزار خواهد شد. به دلیل افزایش بازدیدکنندگان از باغ کتاب در روزهای تعطیل، پیشنهاد می‌کنم به جای یک هنرمند از چند هنرمند در حوزه‌های مختلف دعوت کنید تا در این برنامه فرهنگی حضور داشته باشند. همچنین می‌توان از ظرفیت‌های دیگر سازمان فرهنگی هنری استفاده کنیم و همزمان در دیگر مراکز سازمان فرهنگی هنری برنامه‌های  هفته فرهنگی الجزایر را برگزار کنیم.

وی افزود: مردم  ایران احترام ویژه‌ای برای مردم الجزایر قائل هستند. سال‌هاست که فیلم استقلال الجزایر جزو فیلم‌های موفقی است که از تلویزیون ایران پخش می‌شود. شما برای استقلال کشورتان بهای بسیار سنگینی پرداخت کردید ماهم همینطور. حفظ میراثی که شهدای ما به دست آوردند ظرفیت بسیار بزرگی در بستر فرهنگی تلقی می‌شود. دو کشور ایران و الجزایر نه تنها در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی بلکه در حوزه‌های سیاسی هم فصل مشترک دارند. برگزاری برنامه‌های فرهنگی می‌تواند در آینده در حوزه گردشگری نیز تاثیر داشته باشد.
سفیر الجزایر بیان کرد: مردم الجزایر همیشه تشنه آشنایی با تمدن و تاریخ ایران هستند. در دوسال گذشته هر ماه یک تور به  ایران آمده است و اغلب گردشگران الجزایری که به ایران می‌آیند و از نزدیک با مردم ایران آشنا می‌شوند و شناخت پیدا می‌کنند، شگفت زده می‌شوند و موقع 
برگشت هرکدام سفیر ایران می‌شوند و در الجزایر تبلیغ می‌کنند.

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: امیدواریم در روزهایی که برنامه فرهنگی الجزایر در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود افراد بیشتری با این کشور آشنا و به بازدید از آن علاقه‌مند شوند. امیدواریم در آینده همکاری‌های خوبی در حوزه فرهنگ بین کشور ایران و الجزایر شکل بگیرد.

سفیر الجزایر با رییس سازمان فرهنگی هنری دیدار کرد

نظر شما