پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۵
کد خبر: ۹۷۷۰۴
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی از برنامه‌های ویژه این فرهنگ‌سرا در ماه مبارک رمضان با عنوان «طعم رمضان» خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی‌محمد اسماعیلی از برنامه ویژه فرهنگ‌سرای رسانه به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان فرهنگ‌سرای رسانه برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از فرصت معنوی این ماه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با عنوان «طعم رمضان» از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۱۰ خرداد ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ میزبان شهروندان است.

وی ادامه داد: برنامه ترتیل خوانی روزانه یک جزء قرآن کریم از ساعت ۱۹:۳۰ تا افطار در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار می‌شود که شهروندان می‌توانند برای بهره‌مندی از این مراسم معنوی در آن حضور یابند. همچنین اجرای نمایش ویژه کودکان در قالب قصه‌های قرآن را خواهیم داشت و در کنار آن، مسابقات فرهنگی بسیاری ویژه کودکان و بزرگسالان تدارک دیده شده است. 

اسماعیلی افزود: به منظور آشنایی و پاسخگویی به سؤالات دینی شهروندان پیرامون آداب ماه مبارک رمضان برنامه سخنرانی مذهبی با حضور یک کارشناس مذهبی در فرهنگ‌سرای رسانه تدارک دیده شده تا ضمن افزایش اطلاعات مذهبی افراد، زمینه بهره‌مندی معنوی هرچه بیشتر از اعمال ماه مبارک رمضان فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی و ترویج آن در جامعه تصریح کرد: فرهنگ‌سرای رسانه برای دستیابی به این هدف تصمیم به برگزاری برنامه گفت‌وگو با عنوان «رمضان در تهران قدیم» گرفته است که در این برنامه به آداب و رسوم و سبک زندگی مردم تهران قدیم در ماه مبارک رمضان پرداخته می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه برای فراهم کردن فضایی شاد و دلنشین برای شهروندان روزه‌دار نمایش‌های طنز و برنامه موسیقی تدارک دیده شده است، توضیح داد: برنامه اجرای موسیقی سنتی نیز به مدت ۱۵ روز برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد. استند آپ بوک نیز از دیگر برنامه‌های آموزشی و سرگرم‌کننده فرهنگ‌سرا به مناسبت ماه مبارک رمضان است که در این برنامه به معرفی و خوانش بخشی از یک کتاب در قالب گفت‌وگو به شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: در برنامه شادمانه‌های رمضان، شعرخوانی آئینی انجام خواهد شد و برنامه دیگری نیز برای معرفی برندهای برتر ایرانی با هدف حمایت از کالای ایرانی اجرا می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای رسانه با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی خانواده‌ها گفت: در راستای عمل به رسالت فرهنگ‌سرای رسانه و به منظور آموزش مواجهه خانواده‌ها با شبکه‌های اجتماعی، جلسات سخنرانی با معرفی مخاطرات و فرصت‌های فضای مجازی با حضور کارشناسان و استادان دانشگاه برگزار خواهد شد.
نظر شما