پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۱
کد خبر: ۹۷۷۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
با حضور بهزاد صدیقی، مهبود مهرنوش
یازدهمین نشست نقد صحنه با نقد و بررسی نمایش «آنتیگون» به نویسندگی و کارگردانی علی رامنی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
نمایش «آنتیگون» در ارسباران نقد می‌شود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، داستان نمایش «آنتیگون» از آنجا آغاز می‌شود که آنتیگون، دختر ادیپ می‌خواهد جسد یکی از برادرهایش را که به دستور دایی خود شاه کرئون نباید دفن شود دفن کند با اینکه می‌داند کشته می‌شود. اما قبول این که آنتیگون به خاطر دفن برادرش می‌میرد سخت است.

آنتیگون نمایشنامه‌ای هفتاد و سه ساله است و ژان آنوی نگارش آن را طی سال‌های ۲- ۱۹۴۱ نوشت  و سال ۱۹۴۴ زمانی که هنوز فرانسه تحت اشغال نازی‌ها بود اولین اجرای آن را به روی صحنه برد.

این نمایش تا ۱۲ خرداد در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. صابر ابر، نوال شریفی، ناتالی مّتی در این نمایش به کارگردانی علی راضی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این نمایش با حضور بهزاد صدیقی کارشناس مجری و منتقد و مهبود مهرنوش نویسنده، مدرس تئاتر در سالن ذوالفقاری ارسباران نقد می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند، شنبه ۵ خرداد، ساعت ۱۶:۳۰ به فرهنگ‌سرای ارسباران واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
نظر شما