پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۳
کد خبر: ۹۷۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
فیلم سینمایی «کودکی ایوان» به کارگردانی آندری تارکوفسکی در نشست این هفته فیلم و گپ نقد و بررسی می‌شود.
نمایش و نقد کودکی ایوان در «فیلم و گپ» فرهنگ‌سرای رسانهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کودکی ایوان (به روسی: Ива́ново де́тство) فیلمی به کارگردانی آندری تارکوفسکی و محصول سال ۱۹۶۲ اتحاد شوروی است. این فیلم در همین سال موفق به دریافت جایزه شیر طلای ونیز شده است. فیلم کودکی ایوان در آمریکا با نام من ایوان هستم، نمایش داده شده است.

فیلم بر اساس داستان کوتاه ایوان، نوشته ولادیمیر بوگومولوف ساخته شده است و در شمار فیلم‌هایی است که در شوروی به جنگ جهانی دوم می‌پرداختند و آن را از نگاه تجربه‌های انسانی و نه تقدیس جنگ، نشان می‌دادند.

کودکی ایوان از طرف شوروی به سی و ششمین دوره اهدای جایزه اسکار، در بخش بهترین فیلم خارجی فرستاده شد که به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه، پذیرفته نشد. فیلمسازان مشهوری مانند برگمان، کیشلوفسکی و پاراجانف، فیلم را تحسین کرده‌اند و از آن تأثیر گرفته‌اند.

ایوان کودک یتیم ۱۲ ساله که خانواده‌اش را نازی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم کشته‌اند، در کودکی به عنوان مین‌یاب وارد ارتش می‌شود. در آخرین مأموریت خود بر خلاف خواست فرمانده‌اش به کار خطرناکی دست می‌زند.

این فیلم چهارشنبه ۲ خرداد ساعت ۱۸ در برنامه نشست تخصصی «فیلم و گپ» با حضور سعید قطبی‌زاده منتقد سینما به نمایش درآمده و نقد و بررسی می‌شود.

فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا واقع شده است.
نظر شما