پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۳
کد خبر: ۹۷۷۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کانون ادبی قلم فرهنگ‌سرای کار و تعاون، یکصدوپانزدهمین نشست ادبی قلم خود را روز پنجشنبه سوم خرداد باحضور کارشناسان ادبی وعلاقه‌مندان به حوزه ادبیات در سالن اجتماعات این مرکز برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکصد و پانزدهمین نشست ادبی قلم به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر با عنوان «خرمترین حماسه» روز پنجشنبه ۳ خرداد با حضور محمد هاشم‌پور کارشناس و پژوهشگر ادبی و شاعران و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار شد.

در ابتدای این نشست کارشناس برنامه ضمن گرامیداشت این روز خجسته به بیان  مقاومت مردم خرمشهر پرداخت و گفت: مقاومت مردم خرمشهر حماسه‌ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند.

هاشم‌پور گفت: سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است. روز سوم خرداد ۱۳۶۱ يکی از بارزترين جلوه‌های نصرالهی و يکی از مهمترين و زيباترين روزهای انقلاب اسلامی ايران است و به گفته حضرت امام خمینی (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی در ادامه افزود: فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌ است.

هاشم پور همچنین گفت: شاعران زیادی دربیان این حماسه و رشادت‌ها شعر سرودند که از جمله آنان جواد عزیزی، حسین اسرافیلی، محمود اکرامی، قیصر امین پور و.... است. در این میان شعر (ممدنبودی ببینی شهر آزاد گشته ) توسط جواد عزیزی که از رزمندگان خرمشهر است به مناسبت آزادسازی خرمشهر و به یاد محمد جهان آرا سروده شده است. این شعر نخستین بار توسط حسین فخری هم‌رزم او بر سر مزارش خوانده شد. یک‌سال بعد کویتی‌پور همزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهراین  نوحه را اجرا کرد.

وی همچنین به اشعار شاعران دیگری در مورد این حماسه پرداخت

در پایان نیز تعدادی از شاعران حاضر در جلسه به ارائه نظرات و قرائت اشعار و دلنوشته‌های خود برای این مناسبت پرداختند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرند.

نظر شما