پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۴
کد خبر: ۹۷۷۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کتابخانه فردوس در برنامه «با هم بخوانیم» به معرفی، خوانش و بررسی بخش‌هایی از کتاب «سیاست‌نامه» اثر خواجه نظام‌الملک طوسی می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست ادبی «با هم بخوانیم» کتابخانه فردوس که روز یکشنبه ۶ خرداد ماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، بخشی از سیاست‌نامه (سیرالملوک) خواجه نظام‌الملک طوسی با حضور جعفر توزنده‌جانی به عنوان منتقد و مجری، خوانش و بررسی می‌شود.

سیاست‌نامه یا سیرالملوک از آثار مهم نثر فارسی در قرن پنجم هجری، کتابی به زبان فارسی در آیین فرمانروایی و کشورداری و اخلاق و سیاست پادشاهان پیشین، نوشتهٔ خواجه نظام‌الملک طوسی است که به کوشش دکتر جعفرشعار گردآوری شده است. سبک نگارش کتاب ساده و روشن و خالی از تصنع و تکلف است و از شاهکارهای زبان فارسی به شمار می‌آید. محتوای این کتاب به فره ایزدی، سیاست‌مداری و محافظه‌کاری به عنوان راهکار و تدبیر امور می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما