پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۰
کد خبر: ۹۷۷۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
ویژه‌برنامه «نخستین بانو» به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) شنبه ۵ خرداد در مسجد حضرت خدیجه(س) در بوستان بهشت مادران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «نخستین بانو» به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) با حضورحجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی دبیرشورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ و رییس فرهنگ‌سرای ارسباران شنبه ۵ خرداد در مسجد حضرت خدیجه (س) در بوستان بهشت مادران برگزار شد.

در این مراسم زهرا خلیلی حافظ روشندل کل قرآن کریم چند آیه از قرآن کریم را قرائت کرد. همچنین حسنا محمدزاده شاعر چند غزل درباره حضرت خدیجه خواند.

ویژه‌برنامه «نخستین بانو» برگزار شد

در ادامه مراسم حجت الاسلام علی سرلک با تسلیت سالروز وفات ام‌المونین، نخستین بانویی که به پیامبر اسلام (ص) ایمان آورد،‌ گفت: امیدوارم خدا آنچه در شب‌های گذشه و آینده به بندگان خوب و شایسته خود عطا می‌کند، به ما هم عطا کند.

وی افزود: در روزهای پایانی عمر حضرت خدیجه، حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه با هم گفت‌وگویی داشتند. در این مکالمه حضرت خدیجه سه حرف خطاب به حضرت محمد(ص) گفت: ۱- می‌شود من را ببخشی و کوتاهی‌های من را فراموش کنی؟ این حرف را چه کسی می‌زند؟ نخستین بانو و زنی که در زمانی که دختر کشی بود او نگاه اقتصادی، دقیق و موفق داشته است و آن‌چیزی را که به دست می‌آورد برای کمک به مردم خرج می‌کرد. دومین حرف حضرت خدیجه به پیامبر(ص) این بود: مواظب فاطمه باش تا کسی او را اذیت نکند. سومین سفارش را گفت به فاطمه می‌گویم. حضرت خدیجه(س) به حضرت فاطمه (س) گفت: فاطمه جان به پدر بگو من دارم از دنیا می‌روم. یکی از لباس‌هایش را تن من کند تا به حرمت آن لباس من آرامش بگیرم.

حجت‌الاسلام علی سرلک در پایان گفت: حضرت خدیجه(س) خودش را ندید، ائمه و خدا را دید. اگر رونق دینداری نداریم، خودمان را طلبکار کرده‌ایم. توقع داریم برای انجام وظایف دینی خدا همه خواسته‌های ما را برآورده کند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی دبیرشورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری و امام جماعت مسجد حضرت خدیجه (س) درباره ویژگی‌های نخستین بانوی اسلام، اثرات مثبت این بانو در حفظ و گسترش دین اسلام سخنرانی کرد.

حجت الاسلام رضا غلامی دلیل انتخاب نام حضرت خدیجه (س) را برای این مسجد موقعیت مکانی آن در بوستان بهشت مادران تنها پارک مخصوص بانوان تهران عنوان کرد.

مداحی، اقامه نماز جماعت و افطاری ساده بخش‌های دیگر در ویژه‌برنامه «نخستین بانو» بود.

نظر شما