چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۹
کد خبر: ۹۷۷۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در برنامه «جشن دعوت» از مردم پایتخت برای حضور در برنامه‌های این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان دعوت کرد.
دعوت از مردم پایتخت برای حضور در برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت رمضان
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در برنامه «جشن دعوت» که با اجرای نیما کرمی و زینب زارع به مناسبت ماه مبارک رمضان در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود از ویژه برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان گفت.

اوحدی در توضیح این برنامه‌ها گفت: همزمان با جشن‌های نیمه شعبان، دو ستاد در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شد. ستاد برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و ستاد سالگرد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که ما باید خود را برای این روز بزرگ آماده کنیم و برنامه‌ریزی درستی برای آن صورت گیرد. 
 
وی افزود: رویکرد ما در برنامه‌ها این بود که بتوانیم در اجرای برنامه از مشارکت‌های مردمی استفاده کنیم. به همین ترتیب طی فراخوانی ۸۰ «اسم پیشنهادی» به دبیرخانه ما در ستاد سازمان فرهنگی هنری رسید که در نهایت عنوان «ضیافت باران» برای این برنامه‌ها انتخاب شد، ۲۲۰ برنامه پیشنهادی به ما رسید که در نهایت ۱۷ برنامه شاخص و ۸۰ برنامه منطقه‌ای برای ماه میهمانی خدا انتخاب شد.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌هایی در این ماه مبارک ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود، گفت: بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها برای جوانان و خانواده‌هاست. یکی از برنامه‌های ویژه ما برای نوجوانان، برنامه «بچه‌های محراب بود» که برترین موذنین و مکبرین از مناطق ۲۲گانه تهران معرفی و تشویق می‌شوند.
 
اوحدی اضافه کرد: اتفاق زیبایی که امسال در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رقم خورد، مشارکت خیرین عزیز برای برپایی سفره‌های افطاری ساده که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بود. هر شب در میدان آیینی امام حسین(ع) بیش از ۳ هزار نفر از روزه‌داران عزیز پای سفره افطاری می‌نشینند که بانی آن خیرین عزیز هستند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌های هنری از سوی سازمان فرهنگی هنری در ماه رمضان اجرا می‌شود گفت: نمایش محیطی دریادلان با رویکرد بزرگداشت شهدای غواص و شهدای مدافع حرم هر شب بعد از اذان مغرب در آبنمای ضلع شمالی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود. این نمایش با کمک فرم و موسیقی یکی از ماندگارترین نمایش‌ها در حوزه دفاع مقدس است. ویژه‌برنامه «ستایش عاشقی» نیز به نوعی تقدیر هنرمندان از خانواده شهدای مدافع حرم است و روز سه‌شنبه در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری در ادامه با اشاره به ایام وفات حضرت خدیجه(س) گفت: نخستین کسی که در تاریخ اسلام به سرپرستی از ایتام پرداخت، حضرت خدیجه بود. او همچنین همت بالایی برای آزادسازی زندانیان داشت. ما ویژه برنامه‌هایی را برای تکریم این بانوی یگانه در سازمان فرهنگی هنری برنامه‌ریزی کردیم. شب شعر «سبوی عاشقان» که در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد و ویژه‌برنامه «نخستین بانو» که در مسجد حضرت خدیجه(س) در بوستان بهشت مادران برگزار شد.

اوحدی در پایان از مردم پایتخت دعوت کرد تا در ویژه برنامه‌های این سازمان به مناسبت ماه مبارک رمضان حضور یابند.
نظر شما