جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۱
کد خبر: ۹۷۷۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
رئیس سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تهران عصر امروز با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برنامه‌های این سازمان در سال ۹۷ را تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نقل از شهرنوشت، سعید اوحدی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مهم ترین مجموعه فرهنگی متمرکز در کشور است، گفت: حدود ۵۰۰ مرکز فرهنگی شامل ۳۵ فرهنگ‌سرا، ۱۰ خانه موزه، ۴ موزه، ۱۵۰ خانه فرهنگ، ۴۰ سالن سینما، ۳۷۲ کتابخانه و مجموعه باغ کتاب تهران زیر نظر سازمان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای اداره مراکز تحت پوشش اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، شهرداری تهران سالانه باید ۴ درصد از درآمد خود را به سازمان اختصاص دهد که در زمان دکتر قالیباف این میزان به تمام مجموعه‌های فرهنگی شهرداری تهران تعمیم داده شد.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهم رویکردهای این سازمان در سال ۹۷ گفت: نگاه ما این است در حوزه سبک زندگی، بنیان خانواده و حقوق شهروندی که تمام این ها در زندگی امروز ما گم شده است، وارد شویم. در همین راستا در ماه های اخیر ۱۰۰ تیزر با همکاری رسانه ملی در این زمینه ها تولید شده و قرار است هر ماه ۱۰ تیزر نمایش داده شود.
 
اوحدی جلب مشارکت های مردمی در اجرای برنامه های فرهنگی را مهمترین سیاست سازمان فرهنگی هنری معرفی کرد و در ادامه به برنامه های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ماه رمضان پرداخت و گفت: تا ۲۱ رمضان هر شب تئاتر دریادلان به یاد شهدای غواص در فضای باز اطراف تئاتر شهر اجرا می شود و به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و امام حسن مجتبی (ع) نیز مراسم شب شعر با حضور شاعران مطرح کشور برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری سفره افطاری ساده در میدان امام حسین (ع)، تصریح کرد: امسال برای اولین بار در تاریخ تهران این سفره ها در میدان آئینی پایتخت انداخته شد و هر شب سه هزار و ۵۰۰ نفر بر سر این سفره می نشینند. مهم ترین نکته این برنامه آن است که شهرداری حتی یک ریال هزینه نکرده است و به طور کامل از ظرفیت های مردمی استفاده می شود.

اوحدی ادامه داد: به طور کلی در رمضان امسال ۸۰ برنامه در فرهنگسراهای پایتخت اجرا می شود.
نظر شما