جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۷۷۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
مراسم ضیافت معنوی افطاری ساده در جنوب تهران ویژه ۳۰۰ کودک دختر و پسر همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) برپا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به منظور اطعام نیازمندان و دستگیری از قشر آسیب دیده جامعه، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت مراسم افطاری با عنوان «سحرخیزان کوچک» ویژه روزه اولی‌ها روز چهارشنبه ۹ خردادماه برگزار می‌شود.

رضا دوستعلی رئیس فرهنگ‌سرای خاوران با بیان اینکه در مهمانی‌های افطاری خود دعوت از محرومان را فراموش نکنیم تصریح کرد: همه ساله یکی از دلمشغولی های مراکز فرهنگی هنری در این ماه برگزاری ضیافت افطار است. ثواب افطاری دادن به ویژه به نیازمندان و فقرا از بسیاری عبادات ماه رمضان بیشتر است همانطور که پیامبر(ص) در همین زمینه می‌فرمایند: محبوبترین غذا و سفره، سفره‌ای است که شرکت کنندگان بیشتری به خصوص از ضعفا و فقرا بر سر آن حاضر باشند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به بهانه ولادت کریم اهل بیت عصمت و طهارت حضرت امام حسن مجتبی(ع) جشن بزرگ «سحرخیزان کوچک» ساعت ۱۸ چهارشنبه ۹ خرداد ماه با حضور خانواده‌های شهدا و با مشارکت هیئت جوادالائمه برگزار می‌شود و با تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) همچون سال‌های گذشته در حرکتی ارزشمند سفره اطعام گشوده می‌شود.

دوستعلی بیان کرد: دراین جشن که میهمانان اصلی آن حدود ۳۰۰ دختر و پسر کوچک و روزه اولی مناطق محروم منطقه ۱۵ هستند بخش‌هایی همچون برگزاری مسابقه، مداحی، سخنرانی، اجرای سرود و اهدای بسته‌های فرهنگی مذهبی به همراه سفره افطاری ساده در خیابان شهید تاجیک ویژه سحرخیزان کوچک در نظر گرفته شده است. همچنین جزء خوانی، مسابقه قرانی، برگزاری نماز جماعت و تقدیر از روزه اولی‌ها از دیگر بخش‌های این برنامه است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان ۱۷ شهریور جنوبی، خیابان شهید تاجیک مراجعه کنند.

این برنامه به دبیری مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵ در روزهای ۹ و ۱۰ خرداد در سطح مناطق ۲۲گانه برگزار می‌شود و برنامه متمرکز آن ۲۰ خرداد ماه همزمان با ۲۵ رمضان با حضور ۸۰۰ کودک و نوجوان روزه اولی در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما