جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۸
کد خبر: ۹۷۸۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
همزمان با ولادت امام حسن مجتبی﴿ع﴾
دبیر اجرایی جشنواره ادبی نذر شعر از آغاز به کار چهارمین دوره این جشنواره همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.
چهارمین جشنواره ادبی نذر شعر آغاز می‌شود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پس از برگزاری موفق سه دوره از جشنواره ادبی نذر شعر، چهارمین دوره از این جشنواره با هدف ترویج و تعالی شعر آیینی، تبیین مقام شامخ و سیره اهل بیت(ع) به زبان فاخر شعر و تشویق علاقه‌مندان و فعالان عرصه ادبیات دینی و آیینی برگزار می‌شود.
 
حامد طراحی دبیر اجرایی چهارمین جشنواره ادبی نذر شعر در باره جزییات این جشنواره گفت: در این جشنواره از تمامی دوستداران اهل بیت(ع) و به ویژه شاعران دعوت می‌شود اشعاری را که درباره حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) سروده‌اند، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا پس از داوری و انتخاب در قالب مجموعه‌ای منتشر شود. در این جشنواره هم‌چنین لوح تقدیر و جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ با اشاره به استقبال خوب علاقه‌مندان و شرکت صدها نفر از سراسر کشور در دوره‌های قبلی این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره با محوریت پرداختن به ابعاد مختلف زندگی، شخصیت و سیره حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) در قالب‌های شعر و قطعه ادبی و در سه بخش کلاسیک، شعر نو و شعر کودک برگزار و آثار برگزیده نیز منتشر می‌شود.

طراحی افزود: آثار باید از تازگی و نگاه نو برخوردار باشد و محدودیتی در انتخاب قالب اشعار وجود ندارد. هر شرکت کننده نیز باید ۵ قطعه از اشعار خود را تا ۳۰ تیرماه ۱۳۹۷ به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) گفت: دبیرخانه چهارمین جشنواره ادبی نذر شعر دهم خرداد مصادف با ۱۵ رمضان سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) آغاز به کار می‌کند و اختتامیه جشنواره نیز در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

وی در باره شرایط ارسال آثار گفت: آثار ارسالی باید روی یک طرف برگه A4 با قلم نازنین اندازه ۱۴تایپ و در قالب فرمت word همراه با مشخصات کامل و ایمیل و شماره تماس صاحب اثر به نشانی الکترونیکی دبیر خانه جشنواره ارسال شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در چهارمین جشنواره ادبی «نذر شعر» می‌توانند آثار خود را از طریق ارسال به ایمیل farhangsarayekhatam@yahoo.com، مراجعه به سایت فرهنگ‌سرای خاتم (ص) به نشانی khatam.farhangsara.ir، مراجعه حضوری به فرهنگ‌سرا و یا تماس با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ ارائه کنند.

دبیر خانه چهارمین  جشنواره ادبی «نذر شعر» در فرهنگ‌سرای خاتم (ص) به نشانی یافت آباد، خیابان حیدری جنوبی،خیابان شهید پژاند تا ۳۰ تیر ۱۳۹۷ آماده دریافت آثار شاعران است.

 

نظر شما