شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۵
کد خبر: ۹۷۸۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) کارگاه تصویرسازی «متولد ماه خدا» توسط هاجر سلیمی نمین روز جمعه ۱۱ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۵ در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.
کارگاه تصویرسازی «متولد ماه خدا» در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه تصویرسازی «متولد ماه خدا» اختصاص دارد به بررسی شیوه‌های تصویرگری مذهبی و چگونگی پرداختن تصویری به روایات دینی و آیینی. 

هاجر سلیمی نمین، تصویرگر، مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا، دانشجوی دکترای پژوهش هنر سرپرستی کارگاه را بر عهده دارند.

تصویرسازی یا تصویرگری، نوعی نقاشی روایی است که در آن تصویرگر با استفاده از شیوه‌ها و تکنیک‌های خلاقانه اقدام به روایت گری مصور می‌کند. موضوع کار تصویرگر می‌تواند داستان‌های مذهبی، ادبی، تاریخی، علمی و ... باشد. 
تصویرسازی مذهبی به مراتب دشوارتر از تصویرسازی‌های دیگر موضوعات است. در این گونه تصویر سازی هنرمند علاوه بر استفاده از خلاقیت هنری و تکراری نبودن موضوع و ایجاد جذابیت برای جذب مخاطب باید به گونه‌ای به این مهم بپردازد که علاوه بر اینکه به کل داستان و مطلب خللی وارد نشود، بکوشد برای حفظ محتویات مذهبی و دینی از ابزار و تکنیک‌هایی استفاده کند تا آن را به عالی‌ترین شکل خود ارائه دهد.
کارگاه‌ها به صورت ادواری و در مقاطع مختلف سال برپاخواهد شد و در آخر از آثار تولید شده توسط هنرجویان حاضر در کارگاه‌ها، نمایشگاهی در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برپا می‌شود.

کارگاه تصویرسازی «متولد ماه خدا» روز جمعه ۱۱ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۵ در باغ موزه هنر ایرانی واقع در خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، کوچه دکتر حسابی، پلاک ۲۵ برگزار می‌شود.
نظر شما