پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۰
کد خبر: ۹۷۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
شب شعر «سبوی عاشقان» با حضور جمعی از شاعران آیینی کشور عصر سه‌شنبه ۸ خرداد در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «سبوی عاشقان» با حضور سعید اوحدی رییس، امیرعبدالحسینی معاون هنری و مجتبی امینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عبدالجبار کاکایی، سعید بیابانکی، ساجده جبارپور، علیرضا بدیع، محمدسعید میرزایی، غلامرضا طریقی، مهدی فرجی، افشین علا از شاعران مطرح کشور و محمدرضا سنگری نویسنده و شاعر با اجرای امیرحسین مدرس مجری سیما عصر سه‌شنبه ۸ خرداد در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.
 
سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اهمیت و تاثیر سرودن شعر به عنوان یکی از زیباترین سرفصل‌های هنر تا جایی است که شاعر می‌تواند با زبان شعر درون پاک وجود انسان‌ها را تجلی بخشد.
 
اوحدی در ادامه افزود: هنر سرودن شعر قدمتی تاریخی دارد، در زمانی که هنرهای تجسمی و نمایشی نبود، تاریخ، حماسه‌ها، ایثار، رشادت‌ها و صحنه‌های نبرد به زبان شعر با تاثیر زیاد انتقال می‌یافت. در ماه مبارک رمضان که خواب مومن و روزه‌دار عبادت است مفتخریم که در خدمت شاعران عزیز کشور هستیم. شاعران باید شکر نعمت این قدرت و توفیق را به جا آورند و با درک درونی و عرفان و شناخت در مسیرتعالی از آن بهره گیرند. همانطور که یک فیلمساز با ساخت یک فیلم باید در مسیر رشد، شناخت، توسعه و تعالی انسان‌ها گام بردارد.
 
اوحدی: شاعر می‌تواند با زبان شعر وجود انسان‌ها را تجلی بخشد

مثنوی خوانی سعید بیابانکی در مدح امیرمومنان حضرت علی(ع)، شعرخوانی افشین علا، ساجده جبارپور و حمید رضا شکارسری در رثای امام حسن(ع)، غزل خوانی مهدی فرجی و نیز شعرخوانی غلامرضا طریقی، علیرضا بدیع، غلامرضا شریفی از شاعران میهمان بخش‌های دیگر این برنامه بود.
  
محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر با اشاره به اینکه وجه شاعری اهل بیت کمتر تحلیل شده است، شعرسرایی، بزرگ منشی، حلم و بخشندگی را از وجوه شخصیتی امام حسن(ع) برشمرد.
 
سنگری در ادامه افزود: چهره امام حسن(ع) در غربت محض است و ابعاد وجودی ایشان همچنان ناشناخته است. 
 
وی همچنین تاکید کرد: شعر حکمت ما ضعیف است همانطور که شعر ما در حوزه‌های عاطفی، فضاهای حماسی و نیایشی ضعف دارد. شاعران بیشتر در رثای امام حسین (ع) شعر گفتند اما وصال شیرازی قصیده بلندی در وصف امام حسن (ع) دارد.
 
سنگری در ادامه افزود: امام حسن(ع) هرسال ثروت خود را نصف می‌کرد و به مستمندان می‌بخشید. ای کاش در خصوص دوره‌های زندگی این امام بزرگوار می‌توانستیم شعرهای زیادی بسراییم.
 
اجرای موسیقی با آواز خوانی حسین علیشاپور و نی نوازی هوشمند عبادی بخش دیگر این برنامه بود.
 
شاعران مطرح کشور در خاتمه برنامه با حضور محسن سلیمانی رییس فرهنگ‌سرای ارسباران تقدیر شدند.
 
برنامه «سبوی عاشقان» با حضور شاعران آیینی مطرح کشور از ویژه برنامه‌های ضیافت باران به مناسبت ولادت امام حسن(ع) به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

نظر شما