شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۴
کد خبر: ۹۷۸۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
یک فیلم کودک و نوجوان، ۳ فیلم کمدی و ۳ فیلم اجتماعی فیلم‌های اکران عید فطر را تشکیل می‌دهند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ترکیب اکران فیلم‌های عید فطر مشخص شده و در بین آن‌ها یک فیلم با موضوع کودک و نوجوان، ۳ فیلم کمدی و ۳ فیلم اجتماعی به اکران عمومی در می‌آیند. 

مجموعه این فیلم‌ها را می‌توانید در سینماها و پردیس‌های سینمایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: پردیس‌های سینمایی ملت، باغ کتاب، تماشا، رازی و راگا و سینما چاپپلین فرهنگ‌سرای بهمن، سینما اشراق فرهنگ‌سرای اشراق و سینما پامچال ببنید.

فیلم‌های اکران عید فطر را بیشتر بشناسید

«دلم می‌خواد» - بهمن فرمان‌آرا
«دلم می‌خواد» فیلمی به کارگردانی بهمن فرمان آرا، نویسندگی امید سهرابی و تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور است. این فیلم اثری اجتماعی - کمدی است که بازیگرانی چون رضا کیانیان، محمدرضا گلزار، مهناز افشار، سحر دولتشاهی، صابر ابر، رویا نونهالی، علی سرابی، بهناز جعفری، رضا بهبودی، ندا مقصودی، پیام دهکردی، احمد ساعتچیان، مریم شیرازی، نیما راد و سیاوش چراغی پور در آن ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم داستان زندگی نویسنده‌ای به نام بهرام فرزانه است که مدتهاست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می‌شود که بهرام فرزانه را به رقص می‌آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می‌انگیزد. ولی این همه ماجرا نیست.

فیلم‌های اکران عید فطر را بیشتر بشناسید

«دشمن زن» - کریم امینی
«دشمن زن» یک کمدی با مایه‌های عاشقانه است. «دشمن زن» محصولی پربازیگر است و چهره‌هایی نظیر سام درخشانی، گوهر خيرانديش، بهاره كيان‌افشار، الناز حبيبی، بهرنگ علوی، مريم سعادت، مونا شناس، سيروس همتی، هاوار قاسمی، سپيده مراد‌پور و اميرحسين آرمان در آن حضور دارند.

حسین فرحبخش و عبدالله علیخانی تهیه‌کنندگی و کریم امینی کارگردانی این فیلم را بر عهده دارند.

در خلاصه داستان «دشمن زن» آمده: چرا هرچی دشمن زنه بعد از يه مدت توزرد از آب در مياد و ميشه مدافع سرسخت حقوق زنان؟!

فیلم‌های اکران عید فطر را بیشتر بشناسید

«لازانیا» - حسین قناعت
«لازانیا» یک کمدی پربازیگر به کارگردانی حسین قناعت و تهیه کنندگی احمد احمدی است. 

جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، رضا ناجی، پارسیا شکوری، یوسف صیادی، اصغر سمسارزاده، ساعدهدایتی، رضا رویگری، عباس محبوب، محمد شیری، علی کاظمی، آرین خلج، رضا ریاحی، اردشیر کاظمی، احمد یاوری، شاد، سپهر سهرابی، قباد شاهپوری، مهدی حدادی، محمد رضا عرب، حسین روزبه، علی بیک، امیر علی صالح، امیر علی محمودی، رادین صانعی، نعیم شیخ محبوبی، پارسا نژادآذر و یوسف تیموری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم‌های اکران عید فطر را بیشتر بشناسید

«دارکوب» - بهروز شعیبی
«دارکوب» چهارمین فیلم بهروز شعیبی است که فیلمنامه آن را حسین تراب نژاد و آزیتا ایرایی نوشته‌اند و سید محمود رضوی تهیه کننده آن است.

مهناز افشار، سارا بهرامی، جمشید هاشم‌پور، هادی حجازی‌فر، طوفان مهردادیان، نگار عابدی، شادی کرم‌رودی، ثریا حلی، آتیه جاوید، علیرضا کی‌منش، ندا عقیقی و امین حیایی بازیگران آن هستند.

دارکوب داستان زندگی مادری است که گرفتار اعتیاد است و دخترش را به خاطر همین مسئله از او گرفته‌اند. 

سارا بهرامی برای نقش آفرینی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از سی و ششمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر از آن خود کرد.

فیلم‌های اکران عید فطر را بیشتر بشناسید

«در وجه حامل» - بهمن کامیار
فیلم سینمایی «در وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار و تهیه کنندگی مصطفی کیایی از عید فطر با سرگروهی سینما جوان در سینماهای کشور اکران عمومی می‌شود.

این فیلم با فیلمنامه‌ای از بهمن کامیار سال گذشته در تهران تولید شده و روایتگر داستان زنی به نام مهری است که ناخواسته درگیر ماجرایی مجهول می‌شود و در پی حل آن است.

محمدرضا غفاری، ایرج سنجری، احسان امانی، رویا جاوید نیا، معصومه رحمانی، بابک بهشاد، جواد زیتونی، بیژن افشار، میثاق جمشیدی، مژده دایی، سید وحید منافی، مهدی میری، پاوان افسر، محسن کیایی و رعنا آزادی ور در این اثر به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم‌های اکران عید فطر را بیشتر بشناسید

«شماره ۱۷ سهیلا» - محمود غفاری
فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری و تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده در بخش چشم‌انداز سینمای ایران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

این فیلم روایتگر دختری میان‌سال است که زمان ازدواج او به تأخیر افتاده و با توجه به مشکل جسمانی که برایش پیش‌آمده در تلاش است که هر چه سریع‌تر ازدواج کند تا بچه‌دار شود.

در این فیلم بازیگرانی چون زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی و مهرداد صدیقیان حضور دارند.

فیلم‌های اکران عید فطر را بیشتر بشناسید

«خاله قورباغه» - افشین هاشمی
این فیلم عروسکی به تهیه کنندگی فرشته طائرپور و کارگردانی افشین هاشمی با شخصیت محوری خاله قورباغه فیلم «گلنار» و سریال تلویزیونی «خاله قورباغه» تولید شده است.

خاله قورباغه مهربان و معاشرتی که بزرگترین مشکلش تنهایی و دور افتادگی از ۹۸ بچه‌اش است، در این فیلم در کنار شخصیت‌های جدیدی چون خواهر دوقلویش (آبجی باجی)، پزشک جنگل (حکیمه باجی)، همسایه طماع و خلافکارش (سمسارباشی)، یاور افسانه‌ای‌اش (نخودی) و نوه‌هایی که هرکدام از شهری یا کشوری به سراغش می‌آیند، برای بچه‌ها و بزرگترها، از مفاهیمی چون عواطف خانوادگی، دوستی، نشاط، همکاری، هوشمندی، میراث فرهنگی، مدیریت بحران و... می‌گوید.
نظر شما