سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۹۷۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
رییس کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر در سومین نشست این کمیته که روز ۱۹ خرداد در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، هماهنگی نهادهای فرهنگی را لازمه برگزاری با شکوه نماز عید سعید فطر دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین نشست هماهنگی کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر سال ۱۳۹۷ روز شنبه ۱۹ خرداد ماه با حضور نمایندگانی از دستگاههای فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. 

سعید اوحدی رییس کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر و رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست با اشاره به راهپیمایی با شکوه روز قدس گفت: با وجود اینکه تبلیغات منفی استکبار بی‌وقفه در حال انتشار است اما راهپیمایی روز قدس و حضور جدی مردم بیانگر این واقعیت بود که پای ارزش‌های نظام ایستاده‌اند. در واقع حضور مردم به قدری زیاد بود که در برخی نقاط جمعیت از حرکت ایستاده بود و امکان تردد وجود نداشت.  

وی ضمن تشکر از حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی در جلسات و همچنین قدردانی به منظور فعالیت و برنامه‌ریزی برای نماز عید سعید فطر در روزهای تعطیلی سپری شده از تقسیم وظایف بین اعضای کمیته فرهنگی این مراسم  خبر داد و افزود: امیدوارم هماهنگی بیشتر نمایندگان این کمیته منجر به برگزاری باشکوه‌تر نماز عید سعید فطر در سال ۹۷ شود.

اوحدی ادامه داد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ۴۰ هزار شاخه گل میخک برای گلباران مردم نمازگزار و ۴۰ هزار شاخه گل گلایل برای تقدیم به آنها تهیه کرده است. نشست مفیدی با وزیر آموزش و پرورش و معاون فرهنگی ایشان داشتیم که قرار شد فعالیت های دانش‌آموزی گسترده‌ای انجام شود. چند مسابقه برای دانش آموزان تدارک دیده شده که در مدارس تهران برگزار می‌شود؛ مسابقاتی مانند دل نوشته‌های روزه اولی‌ها و خاطرات نماز اولی‌ها و روزه اولی‌ها که می‌تواند مورد استقبال نوجوانان واقع شود.
 
وی با اشاره به افزایش فعالیت های خدمات رسانی به شرکت کنندگان در مراسم امسال اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در مصلای امام خمینی (ره) مشکل پارکینگ وجود داشت، وزیر آموزش و پرورش دستور دادند مدارس نزدیک به مصلی برای پارک خودروها و استفاده از سرویس بهداشتی در اختیار نمازگزاران قرار گیرد. 

رییس کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر همچنین با بیان اینکه تعدادی تیزر، کلیپ و فوتوکلیپ با موضوع نماز عید فطر آماده شده است، عنوان کرد: از این تعداد، سه تیزر برای پخش از تلویزیون آماده می‌شود. فیلم‌هایی از ۴۰ سال برگزاری نماز عید فطر جمع‌آوری می‌شود که در این رابطه صدا و سیما همکاری می‌کند. مقرر شده است نمایشگاه‌هایی با موضوع شهدای مدافع حرم، شهدای هسته‌ای و همچنین نمایشگاه عید نیایش (مجموعه تصاویری از برگزاری نماز عید سعید فطر در سراسر کشور) در هشت نگارگذر به نمایش در آید. 

وی افزود: محل هشت نگارگذر و چهار سایه‌بان فرهنگی (استیج) نیز تعیین شده است. مسئولیت این چهار سایه‌بان فرهنگی به عهده فرهنگ‌سراهای تهران است و در آن برنامه‌هایی مانند سرود، تواشیح و برنامه‌های هنری متنوع برگزار می‌شود.

اوحدی با اشاره به همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از خیرین از توزیع پذیرایی ساده برای تمامی نمازگزاران عید فطر و همچنین توزیع ۲۰ هزار بسته فرهنگی برای روزه اولی‌ها خبر داد. 

وی ادامه داد: فراخوان جشنواره عکس «عید نیایش» در روزهای آینده منتشر می‌شود که در این جشنواره، عکاس‌ها به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و به برگزیده‌ها جوایزی اهدا می‌شود. چاپ دعای عید فطر و نصب بنر دعا نیز در ابعاد بزرگ از فعالیت‌هایی است که در دست اقدام خواهد بود. همچنین مراسم نورافشانی در شب عید سعید فطر در ۱۲ میدان بزرگ شهر تهران اجرا می شود. فرهنگ‌سرای رضوان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز، ۴۰ حجله با عکس شهدای مدافع حرم در جوار مصلی جا نمایی می‌کند.

رییس سازمان فرهنگی هنری از توزیع کتاب در حوزه کودک با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: معاونت فرهنگی سازمان اوقاف نیز بسته‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان آماده خواهد کرد.

سعید اوحدی رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام خلفی نماینده دفتر مقام معظم رهبری، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، امین عارف‌نیا رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷ تهران، ابوالفضل رفیع مدیر کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مدیران دستگاه‌های فرهنگی کشور از حاضران در این نشست بودند. 

نظر شما