پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۶
کد خبر: ۹۷۹۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
سعید اوحدی در برنامه «حوالی امروز» مطرح کرد:
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که ریاست کمیته فرهنگی و تبلیغات مراسم عید فطر را نیز برعهده دارد صبح امروز میهمان برنامه حوالی امروز بود و درباره ویژه‌برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر گفت‌وگو کرد.
برگزاری مراسم عید فطر با حال و هوای چهلمین سالگرد انقلاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه تلویزیونی «حوالی امروز» با اجرای هیراد حاتمی صبح امروز با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روی آنتن شبکه پنج رفت. 
 
اوحدی در این برنامه درباره برنامه‌های متنوعی که در ماه رمضان به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا شده است، گفت: سازمان فرهنگی هنری برای این ماه پر شکوه ۲۰ برنامه متنوع در سطح مناطق ۲۲گانه تعریف کرده بود. یکی از باشکوه‌ترین برنامه‌ها که بر اساس تاکید مقام معظم رهبری بر افطاری ساده بنا نهاده شد. هر شب بیش از ۳۵۰۰ میهمان خداوند، میهمان سفره افطاری ساده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بودند. سنت حسنه‌ای که در این ۳۰ روز نیکوکاران بانی آن بودند و از بودجه شهرداری هزینه‌ای صرف آن نشده است. امیدواریم این سنت حسنه را بتوانیم برای سال‌های بعد نیز توسعه بدهیم. 
 
وی افزود: برنامه ستایش عاشقی ویژه خانواده‌ها و فرزندان معظم شهدای مدافع حرم با حضور هنرمندان مطرح کشور و  تئاتر میدانی دریادلان که تا امروز در آبنمای بوستان دانشجو اجرا می‌شود از دیگر برنامه‌های جذاب و پر مخاطب ماست. این نمایش داستان جذابی را با موسیقی و فرم از غواصانی که با دستان بسته اسیر شدند و به شهادت رسیدند روایت می‌کنند تا ما با دستان باز با ارزش‌های آنان بیعت کنیم. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری در پاسخ به این پرسش که برای حفظ طراوت شب‌های تابستان چه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است، گفت: ما با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی سازمان آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی در حال رایزنی هستیم تا برنامه‌های متنوعی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در تعطیلات تابستانی برنامه‌ریزی کنیم.
 
سعید اوحدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمیته تبلیغات فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر که ریاست آن را برعهده دارد گفت: ستاد برگزاری نماز عید فطر هشت کمیته مشخص دارد که یکی از آنها کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر است که امسال توفیق برگزاری آن برعهده بنده است. در این خصوص جلسات منظمی در خود کمیته و همچنین جلساتی برای هماهنگی با هفت کمیته دیگر برگزار شد.
 
اوحدی با اشاره به رویکر برنامه‌های عید فطر گفت: هدف این است که امسال با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری عید سعید فطر که به عنوان بزرگترین عید مسلمانان است متفاوت با سال‌های گذشته برگزار شود. همچنین با توجه به جنایات اخیر صهیونیسم به فلسطین و انتقال سفارت آمریکا به سرزمین قدس، فعالیت‌های فرهنگی با هدف اطلاع‌رسانی و افشاگری برگزار می‌شود. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به ویژه‌برنامه برای عید سعید فطر گفت: پنج برنامه پیش از مراسم نماز عید فطر برگزار می‌شود. پویشی در فضای مجازی با هشتگ «همه دعوت هستید» راه‌اندازی شده است و با هماهنگی مخابرات ایران ۶۰ میلیون پیامک با همین هشتگ و اهمیت حضور مردم در نماز عید سعید فطر، به مشترکین سه اپراتور ارسال می‌شود. همچنین با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران بیش از ۱۰ هزار مترمربع فضا شامل بیلبورد‌ها با نگاه به نماز عید فطر در طول ۴۰ سال، با محتوایی از تصاویر و تعابیر مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.
 
وی افزود: نورافشانی در ۱۲ میدان اصلی و بوستان‌های تهران در شب عید فطر و پخش دو تیزر تبلیغاتی تهیه شده است که از امروز در رسانه ملی پخش می‌شود. 
 
سعید اوحدی با اشاره به برنامه‌هایی که در روز عید سعید فطر برگزار می‌شود، گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با وزارت آموزش و پروش و معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، امسال شاهد حضور سازمان دانش‌آموزی در مراسم نماز عید فطر هستیم. دانش‌آموزان به عنوان ستاد تشریفات نماز عید فطر فعال شده‌اند. در مقابل چهار در اصلی مصلای تهران ۱۰ حجله و در مجموع ۴۰ حجله از شهدای مدافع حرم و فزندان آنها به همراه وصیت‌نامه پدرانشان، قرار دارد.
 
اوحدی در ادامه برنامه‌های ویژه نماز عید سعید فطر به پنج سایه‌بان فرهنگی اشاره کرد و گفت: فعالیت این پنج سایه‌بان از ساعت ۶ صبح شروع می‌شود و تا نیم ساعت قبل از آغاز نماز ادامه دارد. در این مکان‌ها فعالیت‌های مختلف فرهنگی همچون؛ نقاشی، تواشیح، قرائت قران، مسابقه و... برگزار می‌شود. فعالیت این سایه‌بان‌های فرهنگی همزمان از رسانه ملی پخش می‌شود تا دعوتی باشد برای حضور جمعی که امسال پیام جدی در حوزه بین‌الملل خواهد داشت. همچنین در ۱۲ ایستگاه صلواتی بعد از نماز و هنگام بدرقه با بسته‌های ساده صبحانه که هزینه آن توسط خیرین پرداخت شده است، از نمازگزاران پذیرایی می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری افزود: برای جلوگیری از اسراف با هماهنگی شهرداری منطقه ۷ دعای نماز عید فطر به صورت بنر‌های بزرگ چاپ و در صف‌های نماز قرار می‌گیرد. همچنین برنامه‌ای با حضور هزار سحرخیز کوچک به همراه مادرانشان در روز عید فطر ساعت چهارده از شبکه دو پخش می‌شود.طی هماهنگی با سازمان اتوبوسرانی، اتوبوس‌هایی در مقابل فرهنگ‌سراهای تهران برای خدمت به نمازگزاران آماده است. 

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران دیگر میهمان این برنامه بود. او نیز از فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان و برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز عید فطر گفت.

نظر شما