جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۹۷۹۹۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
در گفت‌وگو با مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ مطرح شد
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگ‌سرای رویش از برگزاری کارگاه‌های هنری در رشته‌های گوناگون در خانه فرهنگ ایرانسرا خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانه فرهنگ ایرانسرا یکی از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۹ است که از سال ۱۳۹۰ در ضلع شرقی برج آزادی آغاز به کار کرده است. رؤیا فتحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگ‌سرای رویش در معرفی خانه فرهنگ ایرانسرا گفت: این خانه فرهنگ ۲۲ غرفه دارد و ۵۰ هنرمند به صورت دائمی در آن مشغول فعالیت هستند. 

وی افزود: در خانه فرهنگ ایرانسرا کارگاه‌های متعدد هنری برگزار می‌کنیم که این کارگاه‌ها در هفته‌های اخیر میزبان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود. یکی از برنامه‌های ویژه‌مان «سوگ یار» بود که به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد و در هفته گذشته نیز برنامه «ایران سرای امید» میزبان علاقه‌مندان بود. 

فتحی ادامه داد: رویکرد اصلی خانه فرهنگ ایرانسرا معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی است و به شعار سال نیز توجه شده و کالاهای هنری که توسط هنرمندان درجه یک تولید می‌شود، در این غرفه‌ها معرفی شده و به فروش می‌رسد. به جز فروش صنایع دستی، امسال در حوزه آموزش هنر نیز به طور جدی وارد شده‌ایم و در حوزه‌های منبت‌کاری، معرق‌کاری، ساختن ساز، آموزش سازهایی مانند تار، سه‌تار، تنبور، ویلن، دف و...، تذهیب، پیکرتراشی، هم‌جوشی شیشه، چرم‌دوزی، نقش برجسته روی سفال، طراحی و نقاشی، نقاشی‌خط، خوشنویسی، کار روی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و... کارگاه‌هایی برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به برنامه‌های نوروز خانه فرهنگ ایرانسرا عنوان کرد: امسال از دوم فروردین ماه در خانه فرهنگ مستقر شدیم و برنامه‌های متعددی مانند نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی، کاریکاتور، موسیقی اقوام و برنامه‌های فرهنگی هنری با رویکرد بزرگداشت نوروز برگزار شد. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ در پایان بیان کرد: در خانه فرهنگ ایرانسرا وظیفه خودمان می‌دانیم که بستری فراهم کنیم تا هنرمندان و آثارشان بهتر معرفی و عرضه شوند. رییس سازمان فرهنگی هنری نیز تاکید داشتند که همه مناطق باید ایرانسرا را بشناسند و هنرمندان از سراسر تهران باید در آن حضور یابند. این آمادگی وجود دارد که شهروندان مناطق گوناگون به خانه فرهنگ ایرانسرا بیایند و در رشته‌های هنری گوناگون آموزش ببینند. 

خانه فرهنگ ایرانسرا در ضلع شرقی برج آزادی واقع شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از برنامه‌ها و فعالیت‌های آن می‌توانید با شماره‌های ۶۶۰۳۹۸۷۳، ۶۶۰۶۴۵۷۳، ۶۶۰۵۳۳۷۸ تماس بگیرید. 

نظر شما