پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۱
کد خبر: ۹۷۹۹۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
نقد و بررسی داستان «ماه به روایت آه» از مجموعه داستان‌های کتاب «جلوه سوگ» با حضور مولف، منتقدین، اعضای کانون‌های ادبی پنجشنبه ۳۱ خرداد در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود.
نقد داستان «ماه به روایت آه» در فرهنگ‌سرای اخلاق
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجموعه داستان «ماه به روایت آه» روایت‌های داستان کوتاه حاصل از بیان ساده جمعی از اعضای کانون «زنگ داستان» فرهنگ‌سرای اخلاق است که بی تکلف دیده‌های خود را از نمایش‌های آیینی و عزاداری‌های ماه محرم و صفر سال ۹۴ که در قالب ویژه برنامه «جلوه سوگ» در میدان امام حسین (ع) برگزار شده بود به صورت داستان‌های کوتاه با هنر نمایی قلم خود به تصویر کشیده‌اند.

در برنامه نقد و بررسی داستان «ماه به روایت آه» با حضور نجمه ولی‌پور نویسنده داستان، مرضیه طاووسی از نظر زمان و مکان، مریم تیموری از نظر صحنه و صحنه پردازی، علی افتخاری نژاد ویژگی فکر اولیه و تناسب زاویه دید و محسن سلیمانی فاخر ارکان داستان را نقد و بررسی می‌کنند.

داستان «ماه به روایت آه» روایت زندگی زنی است که همسرش هر دو پای خود را در جنگ تحمیلی از دست داده و از زن می‌خواهد که او را به آسایشگاه برده و جوانی‌اش را به پای او نگذارد. زن با دلی شکسته در ماه محرم به میدان امام حسین (ع) رفته و ...

کتاب جلوه سوگ در ۱۲۲ صفحه در قطع رقعی، سال ۱۳۹۵ در شمارگان پنج هزار جلد توسط انتشارات حدیث قلم منتشر شده است.

فرهنگ‌سرای اخلاق در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است.

نظر شما