پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۳
کد خبر: ۹۷۹۹۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در سالروز شهادت دکتر علی شریعتی با همسر وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر معصومه ابتکار با حضور در خانه موزه دکتر علی شریعتی و دیدار با پوران شریعت رضوی، مونا شریعتی دختر آن استاد و جمعی از علاقمندانش اظهار کرد: هنوز یاد و خاطره دکتر شریعتی در دل‌ها و ذهن‌های مردم وجود دارد چرا که ایشان بیشتر از هر زمانی در دل جوانان و دانشجویان زنده است. بسیاری از هنرمندان، مسئولان و... با افتخار خودشان را شاگرد دکتر شریعتی می‌دانند.

وی ادامه داد: من و دیگر مسئولان در طول این ۴۰ سال بارها دکتر شریعتی را یکی از پایه‌گذاران فکری جریان انقلاب و نواندیشی دینی معرفی کردیم و هر زمان که تریبونی در اختیار داشته باشیم حتما از دکتر شریعتی، افکار و رویکردهای ایشان یاد می‌کنیم.

ابتکار تصریح کرد: ممکن است عده‌ قلیلی با فکر و افکار دکتر شریعتی مخالف باشند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند جریان فکری عظیمی که دکتر شریعتی در زمان خود بوجود آورد را انکار کند. ضمن اینکه جریان فکری و اندیشه‌ای ایشان بعد از سال‌ها  امتداد پیدا کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: دکتر شریعتی اندیشه پیشرو و روشنگرانه دینی را در ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی عرضه کرد. شاید عده‌ای همچنان با افکار دکتر شریعتی مخالف باشند ولی واقعیت این است که اثرگذاری جریان فکری ایشان از بین رفتنی نیست. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، پیام دکتر شریعتی از دین و مفاهیم قرآنی را همچنان به روز دانست و گفت: هنوز هم اساتید، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و همه انسان‌های آزاده وجود کتاب‌ها و افکار زنده یاد شریعتی را لازم و ضروری می‌دانند.

ابتکار ادامه داد: بارها با ادبیات دکتر شریعتی در جمع دانشگاهیان و دانشجویان گفته‌ام که «پدر، مادر، ما متهم هستیم» چون ما هنوز نتوانسته‌ایم به سوالات جوانان پاسخ دهیم و دین را با کاربرد واقعی خودش در دنیای امروز به آنان معرفی و عرضه کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نتوانسته‌ایم نگاه عادلانه دین و تشییع علوی را به مفهوم واقعی کاربردی کنیم، گفت: بسیاری از واژه‌هایی که بعد از انقلاب شکل گرفت همان کلماتی بودند که دکتر شریعتی بیان کرده بود. 

ابتکار تصریح کرد: دکتر شریعتی کار خودش را کرد و مخالفت‌ها با دکتر شریعتی دیگر فایده‌ای ندارد. بنابراین با نگاه واقع‌بینانه متوجه می‌شویم که قوی‌ترین نگاه مذهبی در نسل گذشته و امروز متعلق به افکار و نگاه دکتر شریعتی است.

وی افزود: با مطالعه کتاب فاطمه، فاطمه است می‌بینیم که دکتر شریعتی چه نگاه ویژه و پیشرویی به زنان داشتند. ریشه موفقیت زنان ایرانی در عرصه‌های علمی و فرهنگی و... به دلیل نگاه تاثیرگذاری است که دکتر شریعتی به زنان داشت.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه نگاه دکتر شریعتی برای نسل امروز الهام بخش است، گفت: همه ما باید برای عملی شدن نگاه و تفکر دکتر شریعتی تلاش کنیم تا نسل جدید روز به روز نسبت به افکار ایشان آگاهتر شود.

ابتکار یکی از دلایل گسست نسل امروز را فقدان گفت‌وگو دانست و افزود: ما باید اقبال جوانان را به کتاب و گفت‌وگو با یکدیگر افزایش دهیم که معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اولین قدم را در این راه برداشته و طرحی با عنوان «گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی» در دست اجرا دارد.

در این بازدید بانو دکتر پوران شریعت رضوی به بیان خاطراتی از آشنایی خود با دکتر شریعتی و تاثیرات افکار و آثار ایشان در ایران و جهان پرداخت.

وی همچنین به جایگاه والای مرحوم استاد محمد تقی شریعتی نزد بزرگان و پیشروان انقلاب اسلامی اشاره کرد.

این برنامه با حضور خواهر شهید جهان آرا و علاقه‌مندان به دکتر شریعتی برگزار شد.



نظر شما