جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۲
کد خبر: ۹۸۰۰۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
هفتاد و پنجمین محفل طنز «قند و نمک» عصر سه‌شنبه ۲۹ خرداد با حال و هوای جام جهانی با اجرای سعید بیابانکی و شعرخوانی شاعران طنزپرداز در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار شد.
هفتاد و پنجمین محفل «قند و نمک» با حال و هوای جام جهانی برگزار شد
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفتاد و پنجمین محفل ادبی «قند و نمک» با هدف اعتلای شعر طنز، فراهم آوردن فرصتی برای ارائه سروده‌های طنزآمیز شاعران جوان، شناسایی، جذب و پرورش ادبی و خلاقیت جوانان هنرمند در مسیر ارتقای دانش و همچنین ایجاد شور و هیجان و فراهم کردن یک روز به یاد ماندنی و شاد برای شهروندان با حضور علاقه‌مندان به شعر و ادب در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار شد.

در ابتدا سعید بیابانکی مجری طناز محفل «قند و نمک» با ابراز خرسندی از برگزاری هفتاد و پنجمین اجرای این محفل و قدردانی از همراهی همیشگی مخاطبان برنامه که حضورشان مهم‌ترین عامل در استمرار برگزاری برنامه است، با قرائت شعری طنز با موضوع جام جهانی، به این واقعه مهم ورزشی و جهانی که بحث روز همه محافل است اشاره کرد و پیروزی ایران را در نخستین بازی خود در مصاف با مراکش تبریک گفت.

در ادامه شاعران طنزپرداز و مطرح کشور از جمله رضا احسان پور، نسیم عرب امیری، مهدی نوری، مهران حسینی و .. در خلال برنامه اشعار و قطعات طنز خود را قرائت کردند و بیابانکی به نقد و همچنین بیان محاسن و ظرافت‌های به‌کار رفته در اشعار آنان پرداخت.

در بخش مسابقه ذوق‌آزمایی، شرکت‌کنندگان با کلمات گل به خودی، علی کریمی، اصغر، زردآب شعر و یا نثر طنز سرودند که بیش از ۳۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند و در پایان پس از خوانش و داوری اشعار، به سه نفر از برگزیدگان جوایزی در قالب طنز (توپ پلاستیکی) و همچنین مجموعه اشعار طنز مهدی نوری به رسم یادبود به آنان اهدا شد. 

از دیگر بخش‌های محفل قند و نمک می‌توان به پخش کلیپ‌های طنز با موضوع فوتبال و جام جهانی و اجرای مسابقه مجری گری و گزارش مسابقه فوتبال، اشاره کرد که به برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

دوستداران محافل ادبی طنز برای حضور در این ویژه برنامه می‌توانند آخرین سه‌شنبه هر ماه به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما