شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۵
کد خبر: ۹۸۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
جمعی از مسئولان کارگروه‌های بنیاد انس (انجمن نقد سازنده) با جمعی از مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست هم اندیشی جمعی از مسئولان بنیاد انس با معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح روز شنبه دوم تیرماه برگزار شد.

در این دیدار دکتر مسعود کنزی مدیر انجمن، دکتر گنجی مدیر گروه اجتماعی، دکتر مهری سویزی مدیر کار گروه خانواده، دکتر صابر زعیمیان مدیر کارگروه‌های اقتصادی و فناوری اطلاعات، دکتر حیدری مدیر دبیرخانه انجمن،  دکتر سید کمال سجادی مدیر دو کارگروه این انجمن، دکتر مجتبی مشیری مدیر کارگروه فرهنگی، دکتر توسلی مدیر کارگروه حقوق، ترافیک و تصادفات و دکتر جعفری معاون بنیاد انس با ناصر خدرنژاد مشاور رییس و مدیر کل حوزه ریاست، مجتبی امینی مشاور رییس و معاون فرهنگی، امیر عبدالحسینی معاون هنری،  علی اصغر خسروی معاون برنامه ریزی و توسعه و مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری دیدار کردند.

در این دیدار درباره همکاری دو جانبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد مردمی انس بحث و تبادل نظر شد.

مسعود کنزی در این دیدار گفت: خوشحالیم که مجموعه‌ای چون شهرداری تهران، علاوه بر آن وجه عمرانی و خدماتی، وجه‌ای مانند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارد چرا که فرهنگ و هنر می‌تواند تاثیر فراوانی بر کیفیت زندگی شهروندان بگذارد. ما هم امیدواریم با ایجاد همکاری میان ما و سازمان فرهنگی هنری و با کمک یکدیگر معضلات شهری را بهتر و دقیق‌تر بشناسیم و راه‌های جدی‌تری برای رفع آنها ایجاد کنیم.

مهری سویزی مدیر کارگروه خانواده در این دیدار گفت: مهم‌ترین وجه تمایز بنیاد «انس» با دیگر سمن‌ها و انجمن‌های مردمی، بررسی معضلات در کارگروه‌های تخصصی است. در این انجمن تلاش شده که با گرد هم آمدن نخبگان، مسائل به طور جزئی مطرح شود. 

جعفری معاون انجمن انس درباره رویکرد‌های این انجمن گفت: وقتی یک NGO ثبت رسمی می‌شود باید نوع فعالیت خود را مشخص کند، انجمن انس در حوزه فرهنگی با ماموریت «امر به معروف و نهی از منکر» ثبت شد. طبق اصل ۸ قانون اساسی کشور، امر به معروف و نهی از منکر در سه زیر شاخه صورت می‌گیرد، مردم به مردم، حکومت به مردم و مردم به حکومت. بنیاد انس بر اساس بخش نقدهای مردم به حکومت پایه ریزی شد.

در بخش دیگری از این دیدار علی اصغر خسروی معاون برنامه ریزی و توسعه گفت: همه ما اتفاق نظر داریم که معضلات را به درستی شناخته‌ایم اما راه‌حل‌های اجرایی برای رفع آنها نداریم. تهران را نباید به صورت یکپارچه دید، بلکه معضلات هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است و باید هر منطقه به طور مستقل مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه مهدی محمدی گفت: این سازمان در بیش از ۵۰۰ نقطه جغرافیایی با مردم مواجهه دارد و نقطه تمایز ما با دیگر نهادها این است که مردم با انتخاب خودشان در مراکز ما حضور دارند، ما بیمارستان یا آموزش و پرورش نیستیم که مواجه مردم با ما از روی اجبار باشد.
 
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری در ادامه گفت: این سازمان بر اساس دغدغه‌ای جدی از سوی مقام معظم رهبری و با عضویت ۱۱ نهادی که مسئولان و بانیان اصلی فرهنگ جامعه هستند از وزیر آموزش و پرورش گرفته تا مدیر رسانه ملی تاسیس شد. اما فراتر از آن سازمان فرهنگی هنری یک نهاد مردمی است و ما امیدواریم با رسیدن به یک ادبیات مشترک برای گفتمان دوسویه بتوانیم همکاری موثری با بنیاد انس داشته باشیم.

مجتبی امینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در این نشست گفت: پیشنهاد من این است که با توجه به آغاز فصل تابستان که ترافیک مخاطبان را برای ما دارد، می‌توان به صورت پایلوت بخشی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشترک بین ما و شما را اجرایی کنیم تا در ادامه با کمک یکدیگر بانی اتفاقات بزرگ‌تری باشیم.

ناصر خدرنژاد مشاور رییس و مدیر کل حوزه ریاست در ادامه گفت: دغدغه‌های شما ما را خوشحال می‌کند، نه به عنوان کسی که در این سازمان مشغول به فعالیت است، بلکه به عنوان یک شهروند. حل معضلات شهری یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ماست. باید با بررسی جدی و اصولی جامعه، دلایل اصلی ایجاد ناهنجاری‌ها و معضلات را بشناسیم، آنها را ریشه‌یابی کنیم و بدون عجله و عملکرد احساساتی، آنها را حل کنیم.

وی افزود: یکی از استادان بزرگ موسیقی در مصاحبه‌ای گفته بود که اعضای یک ارکستر برای اینکه بتوانند در کنار هم به درستی بنوازنند، پیش از آنکه سازهایشان را با هم کوک کنند، باید دل‌هایشان را با هم کوک کنند. ما همیشه دنبال کوک کردن سازها بودیم و از دل غافل شدیم. در اوایل انقلاب همین هم‌دلی باعث اتفاقات شگفت‌انگیزی شد، از دفاع مقدس گرفته تا جهاد سازندگی، کمیته امداد و ... . ما نشان داده‌ایم که هر وقت متحد شده‌ایم برای انجام یک فعالیت عظیم، جایی که سخنی از اسم‌ها و مال خود کردن اتفاقات نبوده، بهترین اتفاقات را رقم زده‌ایم. امیدواریم هم‌دلی ما و شما هم بتوانند موثر واقع شود.

مهری سویزی در ادامه گفت: انجمن انس به این دلیل که بیرون از مجموعه سازمان قرار دارد می‌تواند آزادانه با مردم مواجه شود و با پشتوانه علمی و عقلی و بر اساس رسالت خود، خدمت به مردم، آن را ارائه دهد. 

مسعود کنزی نیز در پایان این دیدار گفت: ما در تلاشیم که با کمک شما، نفسی تازه کنیم و راه دشواری را در پیش بگیریم. همه ما به نوعی در ایجاد معضلات و خطاهایی که اتفاق افتاده مسئولیم و امیدواریم بتوانیم با کمک یکدیگر و استفاده از مجموعه امکاناتی که در اختیار داریم، تاثیرگذار باشیم تا مشکلات را بهبود دهیم. 

نظر شما