چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۱
کد خبر: ۹۸۰۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
شصت و سومین نشست «ترنم قلم» همراه با نقد و بررسی رمان «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شصت و سومین نشست «ترنم قلم» همراه با نقد و بررسی رمان «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش روز سه‌شنبه پنجم تیر ماه ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.

در این نشست که با حضور نویسنده کتاب مهدی افروزمنش و منتقدان حسین میرعابدینی و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود، این رمان معرفی و بررسی شده و علاقه‌مندان می‌توانند سؤالات خود را پیرامون کتاب از نویسنده و منتقدان بپرسند. هم‌چنین بخش‌هایی از کتاب توسط نویسنده آن خوانده می‌شود.
 
رمان «سالتو» داستان زندگی پر پیچ و خم یک جوان جنوب شهری به نام سیاوش است. این جوان ۱۶ ساله که در محله فلاح تهران دست‌فروشی می‌کند، در دیداری تصادفی در یک سالن کشتی، با سیامک و نادر آشنا شده و همین دیدار زمینه‌ساز تحول در زندگی او می‌شود. استعداد ذاتی و مهارت سیاوش در کشتی گرفتن، توجه نادر و سیامک را به خودش جلب می‌کند؛ به طوری که نادر، در صدد کمک کردن به او برای پیشرفت در کشتی بر می‌آید. شرح ماجراهای بین سیاوش و نادر در ادامه رمان، داستان جالبی را رقم می‌زند که تا آخرین لحظه مخاطب را با خود همراه می‌کند.

نخستین رمان مهدی افروزمنش با عنوان «تاول» جایزه بهترین رمان سال و جایزه هفت اقلیم را از آن خود کرده بود. «سالتو» رمان دوم این نویسنده است که در سال ۱۳۹۵ توسط نشر چشمه چاپ شد. کتابخانه فرهنگ‌سرای گلستان امکان اهدای رایگان رمان «سالتو» را برای مخاطبان ایجاد کرده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه، این کتاب را دریافت کنند.

نشست‌های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه‌های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود و تا کنون بسیاری از نویسندگان نام‌آشنای کشور همراه با کتاب‌های خود در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند. 

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۴۱۳۷۶ تماس بگیرند. 

نظر شما