شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۱
کد خبر: ۹۸۰۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
در مراسم تقدیر از تلاش همکاران در فعالیت‌های مناسبتی بهار ۹۷ مطرح شد؛
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم تقدیر از تلاش‌های همکاران در فعالیت‌های مناسبتی بهار ۱۳۹۷ گفت: با توجه به اینکه مسئولیت تبلیغاتی و فرهنگی فعالیت‌های حمایت از کالای ایرانی تا پایان سال بر عهده سازمان فرهنگی هنری است، برنامه‌های آینده با هدف حمایت از کالای ایرانی و به صورت محله محور برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهگی هنری شهرداری تهران، مراسم تقدیر از تلاش‌های همکاران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فعالیت‌های مناسبتی بهار ۱۳۹۷، یکشنبه سوم تیر در فرهنگ‌سرای شفق برگزار شد.

در ابتدای مراسم مجتبی امینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با عرض خیر مقدم به همکاران گفت: خوشحالم که شرایطی پیش آمده تا در کنار هم باشیم. سه ماه از سال گذشت و بسیار خرسندیم که با وجود مشکلاتی که وجود داشت به همت، تلاش و کوشش شما عزیزان به خوبی و پر توفیق گذشت. از ابتدا و شروع فعالیت دوستان در نوروزگاه تا انتها که به نماز عید سعید فطر منجر شد.

وی افزود: باید برای برنامه نوروزگاه، ضیافت باران، برنامه کلانی که در ۲۰ عنوان و ۱۰۰ عنوان در سطح محله‌ای منطقه‌ای اتفاق افتاد و هچنین برنامه‌های ویژه‌ای که در نیمه شعبان برگزار شد از مدیران و همکاران تشکر کنیم. همچنین از مدیران محترم رسانه ملی برای پوشش برنامه‌های ماه مبارک رمضان و نیمه شعبان که در مناطق برگزار شد، تشکر می‌کنیم. پوشش برنامه‌ها باعث شد تا مردم تهران و استان‌های دیگر در جریان این برنامه‌ها قرار گیرند. 

امینی در ادامه بیان کرد: همچنین باید اشاره کرد به برنامه فرهنگ‌سرای کتاب و روز قدس که همکاران ما تلاش کردند و به خوبی برگزار شد و در نهایت برنامه عید فطر که ستاد برگزاری مراسم عید فطر برای اولین بار اعتماد کرد و مسئولیت کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر را بر عهده سازمان فرهنگی هنری گذاشت و از هشت کمیته‌ای که در نماز دخیل بودند و کمک می‌کردند، کمیته فرهنگی به عنوان بهترین کمیته انتخاب شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در پایان از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری تشکر کرد که همکاری و مودت آنها در این سه ماه باعث دلگرمی و همدلی خوبی در سازمان فرهنگی هنری شد.

قدرشناسی فلسفه کار مستمر و پایدار است
در ادامه مراسم سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با خیر مقدم به همه همکاران گفت: من در حین دیدن کلیپ خلاصه‌ای از برنامه‌ها به خودم می‌بالیدم که چنین همکارانی دارم و امیدوارم برگزاری چنین جلسه‌ای نشان‌دهنده قدردانی از زحمات شما عزیزانی باشد که واقعا باعث بالندگی خانواده سازمان فرهنگی هنری شده‌اید. این کلام خداست که می‌فرماید: فلسفه کار مستمر و پایدار قدرشناسی است و این قدرشناسی باعث می‌شود برکت کار ما بیشتر شود.

برای اولین بار کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر به سازمان فرهنگی هنری داده شد
اوحدی افزود: واقعا آن چیزی که باعث بالندگی، عزت و از بین رفتن خستگی شما می‌شود، کلام زیبای مقام معظم رهبری در روز عید فطر است که فرمودند: گزارش‌هایی آمده است که سفره‌های ساده افطاری و برنامه های جز خوانی قرآن در همین تهران برگزار و وعده‌های غذایی سحری به خدمت‌رسانان تهرانی داده ‌شده است. برگزاری این برنامه‌ها در این سه ماه اخیر نشان دهنده سرمایه و گنجینه عظیمی است که ما در سازمان فرهنگی هنری داریم و باید قدردان آن باشیم و این گنجینه را کشف کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی درباره برنامه‌های آینده گفت: انسان مومن و روحیات انسان مومن همین است که وقتی از یک کاری فارغ شد در کار بعدی قرار گیرد. این یعنی استمرار فعالیت، استمراری که جهت آن مشخص باشد. از امروز وارد یک موضوع جدید می‌شویم و آن هم بحث تابستان است. ما به عنوان خانواده سازمان فرهنگی هنری می‌دانیم چه کار کرده‌ایم، به همین دلیل می‌توانیم در بستر قدر شناسی آسیب شناسی کنیم.وقتی مقام معظم رهبری در بیانات خود از مجموع فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری تشکر می‌کند یا برای اولین بار کمیته فرهنگی نماز عید فطر  به سازمان فرهنگی هنری واگذار می شود، یعنی شما با فعالیت‌هایتان این توقع را به وجود آورده‌اید که این مجموعه توانمند است و از این به بعد باید بهتر و بیشتر فعالیت کنیم.

برنامه‌های آینده با هدف حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود
سعید اوحدی بیان کرد: مجموعه فعالیت‌هایی از ۲۰ مرداد با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» آغاز می‌شود و مسئولیت تبلیغاتی و فرهنگی این رشته فعالیت‌ها تا پایان سال بر عهده خانواده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گذاشته شده است. همچنین معاونت تبلیغات و اطلاع‌‌رسانی یعنی کار رسانه ملی را هم به ما سپرده‌اند. خواهش من این است که به صورت جدی و با کمک مردم در هر منطقه و محله روی این موضوع کار شود.

اوحدی افزود: همچنین برنامه رونمایی از قرارگاه فرهنگی اربعین به عنوان یک کار بسیار سنگین را تا اواسط ذی‌القعده با مشارکت مردم در منطقه ۸ خواهیم داشت. همچنین در رابطه با این موضوع با آقای رحمانی فضلی وزیر کشور و مسئولان فرهنگی کشور صحبت کرده‌ایم که با استقبال خوبی رو به رو شده است. همچنین آیت‌الله ری‌شهری رییس مؤسسه فرهنگی دارالحدیث و همین طور شهردار منطقه ۲۰ پشتیبانی خود را برای اجرای برنامه «جاماندگان اربعین» اعلام کردند و پشتیبانی از این برنامه را بر عهده گرفته‌اند.  

باید محله‌محور باشیم
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: هدف ما این است که محله محور باشیم. توقع از مدیران این است که از ظرفیت مناطق استفاده کنند. برای برنامه تابستان قطعا باید مشارکت جدی جوان‌ها را داشته باشیم.

اوحدی با اشاره به ۶ تفاهم‌نامه بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نهادهای دیگر گفت: ۶ تفاهم‌نامه در دست داریم که به مرور تنظیم می‌شود. یک تفاهم‌نامه با کمیته امداد داریم در جهت درآمد زایی. باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های جدید، ما به عنوان سازمان فرهنگی هنری وظیفه سنگینی را در این حوزه داریم که باید نشاط، امید، امیدواری و خودباوری را در قالب برنامه‌ها به مردم بدهیم. با وزیر آموزش و پروش جلسه بسیار خوبی برگزار کردیم و یک تفاهم‌نامه‌ای تا نیمه تیر ماه با آموزش و پرورش به امضا می‌رسد. همچنین جلسه بسیار خوبی با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی داشتیم که تفاهم‌نامه‌ای در نیمه تیرماه به امضا می‌رسد. با نهضت سوادآموزی صحبت کرده‌ایم که قرار شد مجموعه ظرفیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه سوادآموزی در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانیم یک حرکت جدی را در خانوده‌های مناطق انجام دهیم. همچنین توافق‌نامه‌ای با سازمان فرهنگی اکو داریم که قرار است با ۱۰ کشور اکو در حوزه فرهنگ و کتاب کار جدی انجام شود. همچنین با نیروی مقاومت بسیج نیز در زمینه همکاری ها صحبت داشته‌ایم. 

برنامه تهرانگردی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
وی افزود: یک کار بسیار خوبی با عنوان «برنامه تهرانگردی» در تابستان اتفاق می‌افتد که در روزهای آینده تفاهم‌نامه آن امضا می‌شود و در این برنامه یک حمایت‌کننده مالی اتوبوس هایی را خریداری و رنگ آمیزی کرده‌اند تا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه تهرانگردی را برای اقشار مختلف برگزار کنیم. یک تور با عنوان «سلاله‌ها» داریم که نوه‌های شهدا را به تهرانگردی می‌بریم. همچنین یک تور تهرانگردی مخصوص خانواده شهدا داریم. همچنین برای بازنشتگان و دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود. 

سعید اوحدی در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدواریم با همتی که شما دارید و کار بسیار زیبایی که ارائه کرده‌اید به سمت برنامه‌های تابستان، محرم، اربعین و هفته دفاع مقدس برویم.

در پایان مراسم از فعالیت‌ همکاران سازمان فرهنگی هنری برای فعالیت در برنامه‌های بهار سال ۱۳۹۷ تقدیر و تجلیل شد.

برای برنامه نوروزگاه تهران از اسرافیل صف‌آرا، امین‌الله سلیمان‌نوری، محمود رابطی، سیدمصطفی بانیان، سعید شریفی و حسن موذنی تقدیر شد. همچنین از بهنام خادم مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و همکاران وی تجلیل شد.

برای برنامه فرهنگ‌سرای کتاب از ایمان کرد، محمود دکامئی و اسرافیل صف‌آرا تقدیر شد.

برای برگزاری برنامه‌های اعیاد شعبانیه از ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴، علیرضا زندوکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴، سید علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و محمد میثم میثمی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ تقدیر شد. همچنین برای برنامه «خوبی را معروف کنیم» از اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و برای برنامه سرو‌های منتظر از امیرحسین قربانی مدیر فرهنگی هنری مترو نیز تقدیر شد.

برای دو برنامه کودکان منتظر و کاروان انتظار از رضا دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ تجلیل شد.

برای برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان از رضا دوستعلی، اکبر توپچی، مرضیه خسروی، محمد سعادت تقدیر و از سید علیرضا فاطمیان‌پور تجلیل شد.

برای برنامه‌های فراگیر از محمدحسین صداقت‌فرد مدیر آفرینش و اجرای معاونت فرهنگی و از عبدالغفار کاکایی مدیر آفرینش‌های ادبی معاونت هنری تقدیر شد. همچنین در بخش تبلیغات، خبر و رسانه از علی جورابچی معاون اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، مرتضی رحمتی و مهران فضلی‌خانی طراح، مهدی نوروزوندیان مدیر اداره رسانه و حسین سلطان محمدی مدیر اداره انتشارات اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل تقدیر شد.

در بخش انتظامات و خدمات پشتیبانی از کیومرث شهابی، اصغر بختیاری، اسدالله رهسپار و علی مجدآبادی تقدیر شد.

در بخش کار ویژه و تولید حرفه‌ای از حسن موذنی، گلزار محمدی و سعید شریفی‌پور تقدیر شد.

همچنین از امیرحسین شفیعی نویسنده و کارگردان و رستا رضوی بازیگر نمایش محیطی «دریادلان» تجلیل شد.

در این مراسم گروه موسیقی با حضور همکاران سازمان فرهنگی هنری؛ سید مصطفی بانیان فلوت، حسن آزاده فر تنبک، محمود غلامی دف و دایره، محمود سالاروند پیانو و تار اجرا شد.

 

مطالب مرتبط
نظر شما