پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۹۸۰۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود؛
آیین افتتاح نمایشگاه آثار نگارگری با عنوان «مروری بر آثار اردشیر مجرد تاکستانی» جمعه هشت تیر ساعت ۱۷در گالری باغ موزه هنرایرانی برگزار می‌شود.
نمایشگاه مروری بر آثار اردشیر مجرد تاکستانی
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اردشیر مجرد تاکستانی نگارگری را نزد استادان بزرگی همچون ابوطالب مقیمی، عباس معیری، محمود فرشچیان آموخته و جزو میراث گران‌بهای استادان این هنر است.
 
یکی از ویژگی‌های بارز تاکستانی، اشتیاق به آموختن و میل فراوان به تحقیق و پژوهش است که این هنرمند را از دیگر هنرمندان این رشته متمایز و تبدیل به هنرمندی صاحب سبک در زمینه هنر عمیق و ریشه‌دار نگارگری، تذهیب و تشعیر کرده است. 
 
وی نقش مهمی در اعتلای مینیاتور داشته و طی سالیان متمادی شاگردان مطرحی را پرورش و به جامعه هنری کشور معرفی کرده است.
 
در حاشیه این نمایشگاه، دو کارگاه و نشست تخصصی به صورت رایگان برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود و موضوعات انتخاب شده به این شرح است:
 
نشست اول دهم تیرماه: از بین النهرین تا ماوراء النهر (میان رودان)
کارگاه اول ۱۶ تیرماه: طراحی حیوانات (تشعیر)
نشست دوم ۲۳ تیرماه: نقاشی کلاسیک ایران و تفاوت آن با نقاشی مدرن
کارگاه دوم ۲۵ تیرماه: نگارگری

زمان برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ است.

آیین افتتاح نمایشگاه آثار نگارگری با عنوان «مروری بر آثار اردشیر مجرد تاکستانی» جمعه هشت تیر ساعت ۱۷در گالری باغ موزه هنرایرانی برگزار می‌شود و همه روزه به‌جز روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان و هنردوستان است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه و شرکت در نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با شماره تماس 22686064 تماس گرفته یا به نشانی: خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی باغ موزه هنرایرانی مراجعه کنند.

نظر شما