جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۴
کد خبر: ۹۸۰۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» نوشته مصطفی مستور نویسنده‌ نام‌آشنای معاصر در قالب نشست ادبی«لذت داستان» با حضور الهام تیموری چهارشنبه ۶ تیر ساعت ۱۷ در کتابخانه فرهنگ‌سرای شفق همخوانی و بررسی می‌شود.
همخوانی کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» در کتابخانه شفق
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ رمان «روی ماه خداوند را ببوس» داستان یونس دانشجوی دکترای پژوهشگری اجتماعی را روایت می‌کند که به تحقیق و جستجو درباره دلیل جامعه‌شناختی خودکشی جوانی به نام پارسا دکترای فیزیک می‌پردازد.

 در بخشی از داستان می‌خوانیم: «چه با شتاب آمدی! گفتم برو! اما نرفتی و باز هم کوبه در رو کوبیدی. گفتم: بس است برو! گفتم اینجا سنگین است و شلوغ. جا برای تو نیست. اما نرفتی. نشستی و گریه کردی آن‌قدر که گونه‌های من خیس شد. بعد در رو گشودم و گفتم نگاه کن چه قدر شلوغ است! و تو خوب دیدی که آنجا چه قدر فیزیک و فلسفه و هنر و منطق و کتاب و مجله و روزنامه و خط کش و کامپیوتر و کاغذ و حرف و حرف و حرف و تنهایی و بغض و یاس و زخم و دل‌تنگی و اشک و آشوب و مه و مه و مه و تاریکی و سکوت و ترس و اندوه و غربت در رهم ریخته بود و دل گیج گیج بود. و دل سیاه و شلوغ و سنگین بود. گفتی اینجا رازی نیست؟ گفتم: راز؟ گفتی: من آمدم.» 
کتاب « روی ماه خدا را ببوس» را نشر مرکز منتشر کرده است.

این کتاب توسط نشر مرکز منتشر شده است و  اولین بار در سال۱۳۷۹ برگزیده جشنواره قلم زرین را کسب کرد.

همخوانی و بررسی کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» با  هدف ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به کتابخانه فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88706869 تماس بگیرید.
نظر شما