جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۸
کد خبر: ۹۸۰۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
رییس سازمان فرهنگی هنری در نشستی با مسئولان سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار با تعدادی از مسئولان سازمان بسیج مستضعفین بر برقراری ارتباط مؤثر با این سازمان تاکید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سردار محمدحسین سپهر جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین به همراه تعدادی از مسئولان این سازمان روز سه‌شنبه پنجم تیر ماه در نشستی با سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونان و مدیران این سازمان دیدار کرد. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری با خیر مقدم به مسئولان سازمان بسیج مستضعفین گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران زیر نظر یک هیئت امنا فعالیت می‌کند که این هیئت امنا متشکل از ۱۱ شخصیت حقوقی است، شخصیت‌هایی که می‌توان گفت همه ظرفیت فرهنگی کشور هستند. این ترکیب را مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند و نگاهشان حفظ استقلال سازمان فرهنگی هنری بوده است. 

وی با اشاره به امکانات سازمان فرهنگی هنری گفت: ۳۵ فرهنگ‌سرا، ۳۷۵ کتابخانه، ۳۵ سالن سینما، باغ کتاب تهران و امکانات سخت‌افزاری پرشمار دیگری در اختیار این سازمان است که ظرفیت بالایی ایجاد می‌کند. در ماه‌های اخیر برنامه‌هایی برگزار کرده‌ایم که یکی از آنها ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان بود و با استقبال مناسبی روبه‌رو شد. در ماه مبارک رمضان نیز هر شب برنامه داشتیم و توزیع افطاری ساده را با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دادیم.

اوحدی افزود: در نماز عید فطر نیز مسئولیت کمیته فرهنگی و تبلیغات به سازمان فرهنگی هنری واگذار شد. تفاهم‌نامه‌هایی هم با مراکز گوناگون داشتیم و نگاهمان این است که با سازمان‌های متبوع هر کدام از اعضای هیئت امنا ارتباط سازنده برقرار کنیم. به عنوان مثال با آموزش و پرورش کاری را آغاز کرده‌ایم که همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، تور انقلاب داشته باشیم و کاخ سعدآباد، خانه موزه‌هایی مانند خانه موزه شهید بهشتی، خانه موزه شهید مطهری و...، باغ کتاب تهران و باغ‌موزه قصر را به دانش آموزان نشان دهیم. 

تاکید بر برقراری ارتباط مؤثر با سازمان بسیج مستضعفین

وی با اشاره به اهمیت راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی عنوان کرد: در راهپیمایی اربعین از وقتی توفیق این مسئولیت را داشتیم، بیش از دو و نیم میلیون نفر از ایران در راهپیمایی حضور پیدا کردند. نقش‌آفرینی در راهپیمایی اربعین مأموریت ذاتی سازمان فرهنگی هنری است و انشالله قصد داریم از قرارگاه فرهنگی ستاد مردمی اربعین رونمایی کنیم. چون اعتقاد داریم در تراز اربعین هنوز کار فرهنگی جدی نشده و با همکاری شما باید وارد این حوزه شویم. 

رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: همانند سال‌های گذشته پیاده‌روی جاماندگان از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود و امسال قصد داریم از دو مسیر این برنامه را برگزار کنیم تا شهروندان غرب تهران نیز از امامزاده حسن (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) بیایند. البته راهپیمایی اصلی در عراق است و نباید آن را تحت‌الشعاع قرار دهیم. فکر می‌کنم با نگاهی که مسئولان سازمان بسیج دارند، بتوانیم همکاری‌های گسترده و موثری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه کاروان‌های راهیان نور درخواست‌های مردمی زیادی در فرهنگ‌سراها داشته‌ایم که می‌توانیم در برگزاری این اردو همکاری کنیم تا منحصر به نوروز نباشد. سازمان فرهنگی هنری باید در راستای ارزش‌های انقلاب کار فرهنگی کند و باید کار جهت‌دار انجام دهیم. این قدر ظرفیت وجود دارد که بتوانیم کارهای تازه و مخاطب پسند ارائه دهیم. مثلاً در ماه مبارک رمضان نمایش «دریادلان» با موضوع دفاع مقدس را داشتیم که مخاطبانی از طیف‌های گوناگون جذب کرد، ولی متاسفانه گاهی اوقات ظرفیت‌ها را فراموش می‌کنیم. امیدوارم با تشکیل کارگروه در موضوعات گوناگون همکاری‌هایی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم. 

تاکید بر برقراری ارتباط مؤثر با سازمان بسیج مستضعفین

سردار محمدحسین سپهر جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: ترکیبی که با تأیید مقام معظم رهبری برای هیئت امنای سازمان فرهنگی هنری پیش‌بینی شده جای امیدواری بسیار دارد و با امکانات مناسبی که در اختیار مجموعه گذاشته شده، می‌تواند در فرهنگ و هنر منشأ اثر باشد. شاید تهران به اندازه ۱۰۰ استان مسئله و مشکل دارد و به عنوان ام القرای جهان اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی به معضلات مهم تهران اشاره کرد و گفت: تهران با اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، کودکان کار و... مواجه است و امیدوارم با همکاری در این حوزه‌ها تاثیرگذار باشیم.

سردار سپهر اضافه کرد: در حوزه رسانه و فرهنگ اقداماتی انجام داده‌ایم، از جمله در اربعین که مهم‌ترین بخش آن فعالیت فرهنگی است و باید نگاه راهبردی به آن داشت. شهر تهران در دفاع مقدس نقش موثری داشته و امروز نیز تهرانی‌ها در برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس مانند راهیان نور حضور چشمگیری دارند. در این زمینه‌ها می‌توان کارهای مشترک خوبی با سازمان فرهنگی هنری انجام داد. برای ما خدمت کردن به نهادهای گوناگون و همکاری با آنها واجب است. 

وی در پایان گفت: این آمادگی را داریم که در حوزه‌های گوناگون همکاری‌های فرهنگی داشته باشیم و تعاملاتی صورت بگیرد که از فرصت‌ها استفاده کنیم و در سطح تهران کارهای جدی انجام دهیم.

نظر شما