پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۱
کد خبر: ۹۸۰۶۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
به بهانه هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، با خانواده موزه دکتر بهشتی بیشتر آشنا شوید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانه شهید آیت الله محمد بهشتی خانه‌ای است دو طبقه است که اوایل سال ۱۳۹۰ به دستور شهردار تهران خریداری و در دستور کار تغییر کاربری به موزه، با هدف آشنایی هر چه بیشتر با شخصیت و اندیشه های شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی قرار گرفت. 

این موزه در برگیرنده یادگارهایی از آن شهید و یادآوری هایی از روزهای انقلاب و شخصیت‌های موثر آن دوران است.

گوشه‌ای از بهشت

در بخش همکف موزه، فضای شورای انقلاب اسلامی بازسازی شده است. شورایی که به فرمان حضرت امام خمینی با همکاری آقایان مرتضی مطهری، محمدجواد باهنر، محمد رضا مهدوی کنی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی و چند تن دیگر از بزرگان تشکیل شد. در این بخش همچنین کتابخانه شخصی شهید بهشتی قرار دارد.

گوشه‌ای از بهشت

مجموعه‌ای از عکس‌های حزب جمهوری اسلامی، سفر به پاریس، دستگیری و بازداشت توسط ساواک، سفر به ترکیه، لبنان و سوریه، سفر به هامبورگ و تأسیس مرکز تحقیقات اسلامی، تأسیس دبیرستان دین و دانش، جلسات گفتار ماه، مدرسه حجتیه، مدرسه صدر در بخش دیگری به نمایش درآمده است.

گوشه‌ای از بهشت

طبقه اول موزه، دارای بانک اطلاعاتی جامع، از روزنامه‌ها، اعلامیه‌ها، اسناد محرمانه و ... است و همچنین کتابخانه‌ای جامع و مفصل از کتاب‌های شخصی شهید بهشتی و مقالات و کتاب‌های تألیفی او جایگذاری شده است.

برای بازدید از خانه موزه شهید بهشتی می‌توانید به خیابان شریعتی، خیابان شهید دستجردی، کوچه صبر، خیابان شهید مطهری، کوچه شهید بهشتی، شماره ۱۲، خانه موزه شهید آیت‌الله محمد بهشتی مراجعه کنید.
نظر شما