سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۱۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کتابخانه علامه طباطبایی(ره) فرهنگ‌سرای کار و تعاون به منظور گسترش و ارتقای توسعه سلامت اجتماعی درمیان کودکان ونوجوان، برنامه «شهر دوستدار کودک» را در قالب کارگاه قصه‌گویی برای کودکان کار مرکز پرتو (مرکز فعال درحمایت از کودکان کار ) مستقر در منطقه ۱۷ سه‌شنبه ۱۲ تیر برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کارگاه قصه گویی برای کودکان کار با حضور هنرمند و کارشناس حوزه کودک و نوجوان سوسن مقصودلو مدرس، گوینده و بازیگر پرسابقهٔ تئاتر، سینما و تلویزیون ایران برگزار شد. 

سوسن مقصودلو درمورد تأثیر قصه در خلاقیت و رشد ذهنی، عاطفی و اجتماعی گفت: قصه‌ها و افسانه‌ها همواره در رشد و کمال ذهنی و فرهنگی انسان‌ها مؤثر بوده‌اند و به نوعی زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم، شیوۀ کار و تولید آن‌ها و رفتار، تفکر، احساس، مذهب، اخلاق و اعتقادات هر جامعه را نشان داده‌اند.

مقصودلو در ادامه با حضور در کلاس کودک و نوجوان این مرکز به بیان اثرات خوب قصه برای یادگیری، خلاقیت و... برای کودکان پرداخت و قصه «آش نذری» را برای کودکان و نوجوانان این مرکز روایت کرد که دراین قصه مادر بزرگی در حین پختن آش خوابش می‌برد و همسایه‌ها متوجه این موضوع می‌شوند و تلاش می‌کنند او را از خواب بیدار کنند و... 

وی در طول زمان قصه گویی با مشارکت گرفتن از بچه‌ها در نقش‌پذیری شخصیت‌های قصه تلاش کرد تا کودکان و نوجوان با مفاهیم مشارکت، خوب شنیدن، خوب دیدن، خوب فکر کردن و خوب صحبت کردن آشناشوند.

در پایان این جلسه به همه کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه هدایایی از سوی فرهنگ‌سرای کار و تعاون اهدا شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن :66029060 تماس بگیرند.

 
نظر شما