شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۹
کد خبر: ۹۸۱۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
نمایشگاه گروهی «بهار شیراز» با نمایش آثار نقاشی هنرمندان جوان شیراز در نگارخانه لاله برپا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار شیراز» آثار تعدادی از هنرمندان جوان شیراز است که به انتخاب همایون سلیمی، رضا خدادادی و علی جهانگرد گردآوری شده و در نگارخانه لاله به نمایش در می‌آید. 

این نمایشگاه نام و مفهوم خود را از ایده‌هایی گرفته که یکی از آرمان‌های آن تعالی و ارتقای هنر ایران است؛ بدون وابستگی به هیچ‌یک از جریان‌های هنری و فکری و پیش درآمدی است بر زمینه سازی برای نمایاندن آفرینش‌های نوین نقاشی هنرمندان جوان شیراز و ظهور نسل جدیدی از هنرمندان را نوید می‌دهد که برآنند محدودیت پذیری گفتمان‌های هنری غالب را به چالش بکشند.

بیش از ۴۰ اثر نقاشی در این نمایشگاه ارائه می‌شود که یکی از جنبه‌های قابل‌توجه آن، تنوع موضوعی و تکنیکی آثار است. برخی از آثار، تصویری از میراث هنری عمیق بومی و ایرانی را در خود دارد در حالی که برخی دیگر خارج از سنت‌های قومی محلی، شخصی نگاری شده‌اند. بدین‌سان در آثار این هنرمندان، نشانه‌هایی از فرهنگ، اقلیم و پیوستگی گذشته و حال وجود دارد و بازتابی از تخیل و پندارهای آنهاست. 

هنرمندان جوان شیرازی‌ای که آثارشان در این نمایشگاه حضور دارند عبارت‌اند از:
سـمیرا اسـفندیاری، سـپیده امـیدوار، مـریم پـورجم، فـائـزه تـقویان، شمیم برزگر، فرزانه چوپانی نژاد، هانیه حجازی فر، اشرف حیاتی، حمیدرضا خانلویی، زهرا درویشی، مهتاب رضایی، پریسا رنجبر، بهار سبحان زاده، مهناز سوارکوب، نازنین شعائی، علی شـیری، فـهیمه فـرازنده، مـهسا فـلاحیان، مـرضیه کـازرونـی، سمانه کاظمی، سمیه کاظمی، سمانه کریمی، شمیم کـشاورزی، شـیدا مـحمودی ابـهری، سلمان مهذبیه، شهرزاد معین، پـریچهر نـظامی، مهوش نظریه.

نمایشگاه «بهار شیراز» روز جمعه ۱۵ تیر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با حضور هنرمندان گشایش خواهد یافت و برای بازدید از آن می‌توانید تا دوم مرداد ماه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه تا ساعت ۱۳ به نگارخانه لاله مراجعه کنید. 

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد و شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ و سایت www.lalehartgallery.ir برای اطلاعات بیشتر اعلام شده است.
نظر شما