سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۷
کد خبر: ۹۸۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
با حضور مدیران فرهنگی در فرهنگ‌سرای امید
عباس جهانگیری مدیر انتشارات بین‌المللی حافظ روز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۳ و جمعی از مدیران و چهره های فرهنگی در فرهنگ‌سرای امید تقدیر شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آستانه روز قلم، مراسم «حافظ نشر» روز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه با تجلیل از عباس جهانگیری فعال عرصه نشر کتاب و مدیر انتشارات بین‌المللی حافظ در فرهنگ‌سرای امید برگزار شد. 

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳، مسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، جعفر رحمان زاده مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، حسن بیادی عضو سابق شورای شهر تهران، مرضیه خسروی رییس فرهنگ‌سرای  امید، نادیا دواری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، نادر قدیانی مدیر انتشارات قدیانی و تعدادی از مدیران و چهره‌های فرهنگی در این مراسم حضور داشتند. 

مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به روز قلم گفت: سوگند خداوند به قلم در قرآن کریم، گویاترین نشانه اهمیت آن است و در اینجا خداوند به یکی از آفریده‌های خود قسم می‌خورد. قلم سرچشمه تمدن‌های بشری و منشأ پیشرفت و تکامل علوم و بیداری اندیشه‌هاست. به طوری که زندگی اصلی هزاران ساله انسان از زمان اختراع قلم آغاز می‌شود، زمانی که انسان توانست بنویسد و کتاب را بیافریند. 

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به ترویج مطالعه در جامعه و به ویژه در نوجوانان و جوانان است و سیاست‌گذاران فرهنگی نیز باید در این راستا تلاش کنند. کسانی که در عرصه فرهنگ و در راه قلم تلاش می‌کنند، سزاوار تقدیر و تجلیل هستند و آقای جهانگیری نیز یکی از همین افراد هستند که می‌توانند برای دیگران الگو قرار گیرند. ایشان در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی عمر پربار خود را صرف کرده‌اند و به این خاطر از ایشان سپاسگزارم. 

مسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز در این مراسم بیان کرد: از این اقدام ارزشمند فرهنگ‌سرای امید و شهرداری منطقه ۱۳ تشکر می‌کنم. برگزاری این برنامه نشان‌دهنده عمق نگاه این عزیزان در حوزه فرهنگ است. 

وی درباره مدیر انتشارات حافظ گفت: آقای جهانگیری از چهره‌های مؤثر و شناخته‌شده حوزه نشر هستند که فروتنی‌شان زبانزد است. ویژگی دیگر ایشان ثبات قدمی است که در مسیر خودشان داشته‌اند و امروز انتشارات بین‌المللی حافظ به یک برند تبدیل شده و در بیرون از مرزها نیز این انتشارات را می‌شناسند. 

شهرام نیا ادامه داد: انتشارات حافظ در حوزه‌هایی مانند کارآفرینی، هنر اصیل ایرانی و حمایت از کالای ایرانی بسیار فعال است و فکر می‌کنم این ارزش بالایی دارد. امیدوارم این سنت حسنه ادامه پیدا کند و قدردان چهره‌های فرهنگی شهرمان باشیم، افرادی که با وجود مشکلات فراوان در بازار کتاب فعالیت می‌کنند و اهل چرتکه انداختن نیستند. 

در ادامه عباس جهانگیری مدیر انتشارات بین‌المللی حافظ با تقدیر از حاضران در مراسم گفت: من به عنوان یک ناشر کوچک همیشه سعی‌ام را کرده‌ام که خدمات فرهنگی مناسبی به مردم ارائه دهم. انتشارات بین‌المللی حافظ افتخار دارد که از نویسندگان و هنرمندان حمایت کند که خیلی از نویسندگان کار اولشان را در این انتشارات چاپ کردند. یکی از اهدافمان ارتباط با ناشران کشورهای دیگر است که برای این کار در نمایشگاه‌های بین‌المللی گوناگون حاضر می‌شوم و خوشبختانه این هدف تا حدی محقق شده است. 

وی افزود: تا کنون بیش از ۹۰۰ عنوان کتاب در زمینه‌های سبک زندگی، اوقات فراغت، کارآفرینی و... منتشر کرده  ایم و حمایت از کالای ایرانی که شعار امسال نیز هست، یکی از مهم‌ترین محورهای کتاب‌های انتشارات حافظ است. 

جهانگیری در پایان گفت: من این مسیر را به تنهایی طی نکردم و در این راه همکارانم در انتشارات حافظ تلاش زیادی کرده‌اند که از آنها تشکر می‌کنم. از مجموعه فرهنگ‌سرای امید و همچنین شهرداری منطقه ۱۳ نیز برای برپایی این مراسم سپاسگزارم. 

تجلیل از عباس جهانگیری مدیر انتشارات بین‌المللی حافظ بخش پایانی این مراسم بود. 

همچنین در این مراسم پیمان نامه‌ای که برای حمایت از کالای ایرانی تدوین شده بود، قرائت شد و حاضران یادمان حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی را امضا کردند. 

اجرای دو سرود حماسی توسط گروه کر سالمندان و خوانش یکی از کتاب‌های انتشارات حافظ توسط دو نوجوان عضو کانون گویندگان فرهنگ‌سرای امید از بخش‌های دیگر این برنامه بود. 
نظر شما