پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۴
کد خبر: ۹۸۱۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
آیین اختتامیه مسابقه «خوبی را معروف کنیم» با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارشنبه ۱۳ تیر در پردیس سبنمایی رازی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه مسابقه «خوبی را معروف کنیم» که با آغاز بهار ۹۷ در دو بخش مسابقه عکس و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت خانواده آغاز شده بود، چهارشنبه ۱۳ تیر با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری، جمعی از خانواده‌های شرکت کننده در این مسابقه و مربیان (تسهیلگران) در پردیس سینمایی رازی برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و رییس فرهنگ‌سرای رازی با خیرمقدم به مهمانان توضیح مختصری درباره برگزاری این مسابقه ارائه کرد: در شهر و خانواده اتفاقاتی می‌بینیم که نگران کننده است و فکر می‌کنیم که چرا مهربانی‌های گذشته وجود ندارد. ما وظیفه داریم فضایل اخلاقی را چه در جامعه و چه در خانواده به تصویر بکشیم. در همین راستا طرحی را برنامه ریزی کردیم که در فصل بهار با عنوان «خوبی را معروف کنیم» آغاز شد که در این طرح ما می‌توانیم مصادیق کوچک و بزرگ مهربانی و خوبی را که در جامعه است بزرگ کنیم و از طریق فیلم و عکس تصویر سازی کنیم. 

وی افزود: در دو بخش این مسابقه را شروع کردیم. ۲۷۰ عکاس حرفه‌ای شرکت کردند و ۱۲۰ خانواده در مناطق پروژه فرهنگی اجتماعی با موضوع مهربانی برگزار کردند که ۱۰نفر از مربیان و تسهیلگران این خانواده‌ها را همراهی کردند و امروز از برخی از این پروژه‌ها تقدیر می‌شود. در نهایت ما ۱۴۰۰ اثر از ۱۲۰ خانواده و ۲۷۰ عکاس جمع آوری کردیم که آثار با حضور اعضای کمیته داوری؛ مسعود زنده روح، مهدی سروری، محمد نوروزی و احسان رافتی، انتخاب شدند.
 
بختیاری در پایان با تشکر از همه شرکت کنندگان گفت: امیدوارم با شروع این اتفاق مهربانی در جامعه ترویج پیدا کند.
 
در ادامه مراسم سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن خیرمقدم گفت: امروز توفیق بسیار بزرگی نصیب فرهنگ‌سرای رازی و منطقه ۱۱ شد. اگر فلسفه عالم خلقت برای انسان را کمال و رسیدن به قله کمال ببینیم، بستر رسیدن به کمال، اخلاق است. چیزی که امروز در جامعه ما به عنوان گمشده اصلی است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام گاهی اوقات با آن سختی‌هایی که در زمان جاهلیت عرب متحمل می‌شد، تکیه می‌دادند به دیوار کعبه و اشک از چشمان پیامبر سرازیر می‌شد. عزارئیل به پیامبرگفت: مگر تو صبر نداری؟ خسته شدی؟ پیامبر می‌گوید: دلم گرفته است که چرا امت من نمی‌خواهند در مسیر خوبی‌ها قرار گیرند. داستان آن یهودی که هر روز بر سر پیامبر اسلام خاکستر می‌ریخت را همه شنیده‌ایم. آیا ما امروز در جامعه اینگونه هستیم؟ چقدر از اخلاق پیامبر را داریم؟ مگر امیرالمونین نفرموده است که اگر کسی خلق خوب و مهربانی که شما امروز برای آن دور هم جمع شده اید، نداشت برکت از زندگی‌اش می‌رود؟ اگر در جامعه‌ای خوبی و اخلاق وجود نداشت، شکی نکنید که برکت از آن جامعه خواهد رفت.
 
سعید اوحدی پر پایان گفت: امیدواریم با این کار خوبی که آقای بختیاری و شما خوبان کردید، ما هم یاد بگیریم و از اسارت نفسانی آزاد شویم. دعا کنیم شاهد سربلندی و عزت انسان‌ها در همه جوامع به خصوص در جوامع مسلمان باشیم به شرط معروف کردن خوبی‌ها.
 
در پایان مراسم در سه بخش از مربیان، خانواده‌ها و عکاسان حرفه‌ای تقدیر شد.

در بخش مربیان از اکرم نظری، کبری فلاح، شهلا شاه ماری، الهه عریف، صدیقه محمدی، سکینه رسول دخت، فاطمه بازیار، کبری طاهری، زهرا بهزادی، عادله صبحانی به عنوان تسهیلگرانی که خانواده‌ها را در انجام پروژه خوبی را معروف کنیم، همراهی کردند، تقدیر شدند.
 
در بخش خانواده‌ها از خانواده امیرعلی زاغری، طاها وثوقی‌نیا، ترانه خلیل پور، آیدین جوان، سامیه سالاروند، ابوالفضل چان، آیدا حبیبی، طاها موجودی تقدیر شد.
 
همچنین در بخش عکاسان حرفه‌ای سعید قاسمی و بابک مهر افشان شایسته تقدیر شدند و شهاب ناصری رتبه سوم، روح‌الله دهقانی رتبه دوم و سهیلا صنم نو رتبه اول در حوزه عکاسی حرفه‌ای را دریافت کردند.

در این مراسم گروه کر سالمندان از فرهنگ‌سرای امید و امیرتاجیک خواننده اجرا کردند.

نظر شما