شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۱
کد خبر: ۹۸۱۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
پروفسور علی اکبر فرهنگی پدر علم ارتباطات معتقد است که کار فرهنگی یک صنعت خلاقه است و باید آن را به انسان‌های خلاق سپرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پروفسور علی اکبر فرهنگی پدر علم مدیریت ارتباطات با اشاره به اینکه هر گونه فعالیت فرهنگی در دسته صنایع خلاق قرار می‌گیرد، گفت: صنایع خلاق، صنایعی هستند که اساس آن‌ها ایجاد و انتشار دانش و اطلاعات است. ریشه این مفهوم به صنایع فرهنگی بازمی‌گردد که در طی زمان و با انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات امروزه در قالب صنایعی چون سینما، نرم‌افزار، موسیقی، پویانمایی، بازی رایانه‌ای و حتی فرهنگ‌سراها پدید آمده‌اند. 
 
وی در ادامه درباره چگونگی کارآمد شدن فعالیت‌های فرهنگی گفت: مهم‌ترین نکته در انجام فعالیت‌های خلاقانه سپردن آن به انسان‌های خلاق است. البته برای این تولید این فرایند فقط خلاقیت کافی نیست و باید بستری برای شکوفایی این خلاقیت فراهم کرد. 
 
پروفسور فرهنگی اضافه کرد: ایجاد فضای خلاقه و به کارگیری نیروی خلاق دو عنصری است که باید در فرهنگ‌سراها به ویژه در تعریف و برنامه‌ریزی برنامه‌های اجرایی به آن توجه ویژه‌ای کرد. به سادگی می‌توان دریافت که اگر برنامه‌‌ای در مراکز فرهنگی هنری با اقبال ویژه‌ای روبه‌رو شده با همین دو رویکرد بوده است. امیدوارم همه مدیران فرهنگی ما اصول مدیریت منابع انسانی خلاق را بیاموزند تا نیروهای خلاق را شناسایی و آنها را در فرایند خلاقه، فعال کنند. 

نظر شما