جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۲
کد خبر: ۹۸۲۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
به منظور ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به مصرف تولیدات داخلی و همزمان با سال حمایت از تولید کالای ایرانی، هفتمین جشنواره ادبی «نسیم کلمات» در قالب داستان کوتاه برگزار می‌شود.
فراخوان هفتمین جشنواره ادبی «نسیم کلمات» با رویکرد تولید ملیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ملوک سید آبادی دبیر هفتمین جشنواره نسیم کلمات و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق در خصوص هفتمین جشنواره ادبی « نسیم کلمات» گفت: فراخوان هفتمین جشنواره نسیم کلمات در قالب داستان کوتاه و موضوع تولید ملی و پویایی کسب و کار و صنعت از تیر تا شهریور ۹۷ در شهر تهران برگزار می‌شود.
 
وی از جمله محورهای این جشنواره را ایجاد خلاقیت در فرایند تولید، معرفی محصول تولیدی و کاربردهای آن به زبان هنر، تولید فکر و اندیشه در جهت سیاست‌های فرهنگی جامعه، انتقال مفاهیم صنعتی به صورت کاربردی با هنر نویسندگی، ایجاد بستر مناسب برای استفاده بهینه از محصولات تولید شده در مراکز صنعتی، ایجاد آمادگی ذهنی در نزد جامعه هدف قبل از تولید انبوه محصول، نقش ادبیات داستانی در معرفی و فرهنگ‌سازی مصرف کالای ایرانی و اشتغال زایی و رشد اقتصادی جامعه عنوان کرد.
 
رییس فرهنگ‌سرای اخلاق ویژگی‌های فکر اولیه داستانی با نگرش به موضوع فراخوان را ملاک داوری اعلام کرد و افزود: شرکت در جشنواره برای تمامی گروه‌های سنی آزاد بوده و محدودیتی در ارسال آثار وجود ندارد و چنانچه آثار ارسالی قبلا در جشنواره‌های دیگر حائز رتبه شده باشند داوری نخواهد شد.
 
سید آبادی مهلت ارسال آثار به دبیر خانه جشنواره را ۱۵ شهریور ماه ۹۷ اعلام کرد که علاقه‌مندان به داستان نویسی، ادبیات داستانی و همچنین اعضای کانون‌های ادبی می‌توانند آثار خود را در یک فایل  word و همراه با مشخصات شناسنامه‌ای و تلفن تماس به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند یا از طریق پست الکترونیک به نشانی lib.akhlagh@yahoo.com  آثار خود را بفرستند.
 
دبیر هفتمین جشنواره ادبی «نسیم کلمات» جوایز نفرات اول تا سوم را کمک هزینه خرید کالای ایرانی به ترتیب به مبلغ ۱۰ میلیون ریال ، ۸ میلیون ریال و پنج میلیون ریال ، همراه با لوح تقدیر اعلام کرد و به نفرات چهارم و پنجم ، کارت هدیه ۳ میلیون ریالی و ۲ میلیون ریالی همراه لوح تقدیر اعطا می‌شود که در قالب آیین اختتامیه جشنواره در پاییز سالجاری در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود.
 
سید آبادی اضافه کرد : سایر هنرمندانی که  آثار شان در کتاب جشنواره برای انتشار پذیرفته شوند لوح تقدیر و هدیه فرهنگی تقدیم خواهد شد و آثار برتر نیز با مشارکت کانون ادبی زنگ داستان در قالب کتابی منتشر خواهد شد.

دبیرخانه هفتمین جشنواره نسیم کلمات در کتابخانه اخلاق در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه سوم، فرهنگ‌سرای اخلاق قرار دارد و شماره تلفن 33312303 آماده پاسخگویی به پرسش‌های علاقه‌مندان است.

نظر شما