ايوب آقاخاني ،كارگردان و نمايشنامه نويس در گفت و گو با خبرنگار شهر،ضمن بيان اين مطلب گفت: چون همه نمايشهاي جشنواره را نديدم ،نمي توانم قضاوت دقيقي كنم اما اينكه به هر حال گرماي نسبي در جشنواره تئاتر وجود داشت و در مقام مقايسه با جشنواره فيلم خيلي خوب بود،نشان ميدهد كه نبض تئاتر هنوز ميتپد و اميدواريم همچنان تئاتر زنده باشد.
آقاخاني كه در جشنواره تئاتر فجر امسال به خاطر نمايش راديويي تقدير شد،گفت:من بيشتر به عنوان كسي كه امسال از بيرون جشنواره تئاتر را فجر را ديدم و در آن مشاركت محدودي در حد كارگرداني يك نمايش راديويي داشتم كه مورد توجه هم واقع شد و كارگرداني يك نمايشنامهام توسط كارگرداني ديگر،ميتوانم بگويم كه جشنواره تئاتر فجر به نسبت جشنواره فيلم فجر كه به گمان من به شدت رنجور و ضعيف و درمانده شده بود ،خرده جاني داشت و به طور جدي كار خودش را مي كرد.
آقاخاني كه اين روزها مشغول نوشتن چند نمايشنامه است، گفت: در حال حاضر در حال نوشتن و آماده سازي يك نمايشنامهام كه هنوز اسمي ندارد،اگرچه قبلتر نامش «مارمولك» بود اما ميخواهم اسمش را عوض كنم.اين نمايشنامه يك درام اجتماعي معاصر است و بيشتر به مسائل ارتباطات اجتماعي ميپردازد.نمايشنامه ديگري هم در دست نوشتن دارم درباره عيسي مسيح ،نگاهي كاملا آزاد به زندگي مسيح با يك قرائت امروزي.
ايوب آقاخاني ،نمايشنامه نويس و كارگردان تئاتر است كه امسال با نمايش راديويي «باجه تلفن»نوشته لاري كوهن با خوانش رضا عمراني، ايوب آقاخاني، امير جوشقاني، بهرام ابراهيمي، اسماعيل بختياري، مهدي طهماسبي، رويا فلاحي، شهين نجفزاده و مهين نثري اجرا شد و مورد تقدير هم قرار گرفت.