پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۱
کد خبر: ۹۸۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
به مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار می‌شود:
همزمان با روز عفاف و حجاب در قالب برنامه «نقش صدف» کارگاه نقاشی روی پارچه در نگارخانه کلک خیال، فرهنگ‌سرای اخلاق، چهارشنبه ۲۰ تیر برپا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه « نقش صدف» با موضوع نقوش و طرح‌های اسلیمی و اسلامی بر روی پارچه مثل شال، مقنعه و لباس... اجرا می‌شود که این امر باعث زیبایی‌های بصری با پوشش کامل برای بانوان و ترغیب آن‌ها به پوشش در عین زیبایی می‌شود.
 
این کارگاه علاوه بر یادگیری این هنر، می‌تواند کمکی به اقتصاد خانواده نیز باشد. شقایق مشهدی مهدی که آموزش این کارگاه را برعهده دارد، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نقاشی دانشگاه علم و فرهنگ، علاوه بر نقاشی، در سایر فعالیت‌های هنری از جمله سفال، مجسمه سازی، پتینه، کاشی، موزاییک و معرق نیز فعالیت داشته و تا کنون نمایشگاه‌های متعددی از جمله نمایشگاه‌هایی در گالری بهزاد، زرنا، پردیس ملت و نگارخانه کلک خیال برپا کرده و جوایز متعددی از جمله جشنواره سراسری فرهنگی پروانگان، رتبه اول نقاشی خط آموزش و پرورش، رتبه دوم تصویرگری نقاشی‌های قرآنی، لوح تقدیر جشنواره ژوکال و ... را کسب کرده است.
 
نقاشی بر روی پارچه تکنیکی از تکنیک‌های نقاشی است که با استفاده از رنگ اکرلیک انجام می‌شود که با شست و شو هم آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه ، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار طبقه دوم فرهنگ‌سرای اخلاق واقع است.

نظر شما