جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۸۲۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
اولین نشست از مجموعه برنامه «یک‌شنبه‌های کتاب» با حضور جمال‌الدین اکرمی، نویسنده و مترجم کتاب در کتابخانه گلبرگ، منطقه ۸ برگزار می‌شود.
نخستین نشست «یکشنبه‌های کتاب» در کتابخانه گلبرگبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در اولین جلسه از نشست «یک‌شنبه‌های کتاب» جمال‌الدین اکرمی نویسنده، مترجم و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان مهمان برنامه خواهد بود و کتاب‌های «گل دوستی»، «فاخته تنها» و «کمی با هم بخندیم» از آثار این نویسنده معرفی و بررسی می‌شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند سوالات و نظرات خود را پیرامون این مجموعه‌ها با جمال‌الدین اکرمی در میان بگذارند. این نشست روز یک‌شنبه ۲۴ تیر ساعت ۱۷ تا ۱۹ در کتابخانه گلبرگ برگزار می‌شود.

جمال‌الدین اکرمی نویسنده، تصویرگر و شاعر ادبیات کودک و نوجوان است. او فعالیت‌های خود را به عنوان مربی نقاشی کانون پرورشی کودکان و نوجوانان در شهرهای گیلان و اصفهان آغاز کرد. مجموعه «دوباره نگاه کن» از مهم‌ترین دستاوردهای آن سال‌های این نویسنده است که تجربه آموزش گروهی هنر نقاشی را در کانون پرورشی ایجاد کرد. 

اولین کارهای تالیفی جمال‌الدین اکرمی در سال ۱۳۶۷ به چاپ رسید. نخستین کارهای او در چاپ مجموعه اشعار اختصاص داشت که از این میان می‌توان به کتاب‌های «اسب سفید چوبی» و «آهای آهای بهاره» اشاره کرد. این نویسنده، کمی‌ بعد به انتشار مجموعه داستان‌های خود پرداخت که مجموعه‌های ماندگاری را در این زمینه تا به امروز به چاپ رسانده است. 

«یک‌شنبه‌های کتاب»، نشست‌های معرفی و بررسی کتاب و دیدار چهره به چهره با نویسنده‌های کشور است که با حضور نویسندگان منتخب در حوزه‌های مختلف و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات و نشر در کتابخانه‌های منطقه ۸ برگزار می‌شود. 

در این نشست‌ها، علاوه بر برپایی نمایشگاه کتاب، کتاب‌های تازه‌ نشر معرفی شده و از نویسندگان تقدیر می‌شود. 
نخستین نشست یکشنبه‌های کتاب از ۲۴ تیر تا ۲۵ شهریور به صورت هفتگی در کتابخانه‌های منطقه ۸ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در برنامه این هفته می‌توانند روز یک‌شنبه ۲۴ تیر ساعت ۱۷ به کتابخانه گلبرگ واقع در خيابان دردشت شمالي، بالاتر از چهارراه گلبرگ، خيابان شهيد يعقوبي مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77183998 تماس بگیرند. 

نظر شما