پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۸
کد خبر: ۹۸۲۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱
آیین رونمایی از کتاب «کرکس دوم» روز سه‌شنبه، ۲۶ تیرماه با حضور مرجان حصیرچی نویسنده کتاب و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادبیات فارسی برگزار می‌کند.
به همت فرهنگ‌سرای سرو «کرکس دوم» بر فراز آسمان به پرواز در می‌آیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای سرو با هدف ترویج مفاهیم ادبی و ایجاد زمینه‌های علاقه‌مندی جوانان به ادبیات و شعر فارسی، رونمایی از کتاب «کرکس دوم» را روز سه شنبه، ۲۶ تیرماه با حضور مرجان حصیرچی نویسنده کتاب از ساعت ۱۷ در سالن فرهنگ‌سرای سرو به همراه جلسه نقد و بررسی برگزار می‌کند.

«کرکس دوم» شامل ۲۲ داستان کوتاه در ژانرهای مختلف اجتماعی، روانشناسانه، دفاع مقدس است که در ۱۱۴ صفحه تألیف و توسط انتشارات «حدیث قلم» و با حمایت صندوق قرض الحسنه گروه مرکزی هنرمندان داستان نویس به چاپ رسیده است. این اثر الهام گرفته از داستان واقعی یک دختر بچه سودانی در حال مرگ است که در برابر دیدگان یک عکاس اروپایی، با یک کرکس مقابله می‌کند و سرانجام تسلیم او می‌شود.
 
زنی در خیمه، مادر مردم، کفش‌های کتانی، همبازی، مهمونی فلسفی، دوچشم قهوه‌ای، گزارش و.. از جمله اسامی داستان‌ها در این مجموعه داستان است.
 
آیین رونمایی این کتاب با حضور «افسانه زندی» نویسنده «راز اثیر» و «مادران چشم به راه» و منیژه قاسمی، ناهید خوش صورت، افسانه طباطبایی مدنی، شکوفه عمویی تبریزی، آتوسا زندی، افسانه طباطبایی، دنیا تفرشی، ستاره کاشف، محبوبه غفاری، اشرف چیره دست، مهدی تعمیرجو و هادی زاهدی برگزار می‌شود.

این برنامه با مشارکت کانون ادبیات داستانی سرو برگزار شده و حضور علاقه‌مندان در این برنامه آزاد  است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوچه ساعی دوم مراجعه کنند.
نظر شما