جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۶
کد خبر: ۹۸۲۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
کتاب «... و دوباره خورشید» با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در فرهنگ‌سرای اندیشه معرفی و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارمین نشست از ویژه‌برنامه «کتاب‌های بالدار» که به معرفی و نقد و بررسی کتاب‌های تازه منتشر شده می‌پردازد، به معرفی کتاب «... و دوباره خورشید» شامل سروده‌های آزادگان درباره رحلت امام خمینی (ره) و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای اختصاص پیدا کرده است.

در این کتاب که به کوشش بیژن کیانی گردآوری شده، بخشی از خاطرات و نامه‌های آزادگان در کنار سروده‌ها به چشم می-خورد.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، محمدرضا سنگری، امیر محمد عباس‌نژاد و مرتضی سرهنگی از کارشناسان و پژوهشگران ادبیات دفاع مقدس حضور دارند و به بررسی این کتاب خواهند پرداخت.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«... و دوباره خورشید» برگرفته از نامه‌ها، اشعار و خاطرات شماری از آزادگان سرافراز است که در مصیبت بزرگ چهارده خرداد، پس از اندوهی جان‌سوز و بی‌قراری و تلاطم روحی شدید به آرامش رسیدند و بذر امید در سرزمین سوخته دل‌هایشان جوانه زد و قامت برافراشت. این کتاب روایتی صادقانه از حزن و اندوه و اشک در رثای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و آرامشی عمیق ناشی از انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در غربت اسارت نقل می‌کند.

این برنامه به همت فرهنگ‌سرای اندیشه و با مشارکت موسسه فرهنگی پیام آزادگان روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی (اندیشه) مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.
نظر شما