چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۷
کد خبر: ۹۸۳۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
کتابخانه استاد حکیمی نشست کارگاهی «تربیت بدون فریاد» از سلسله‌نشست‌های مهارت‌های زندگی را با محوریت اصول ارتباط با فرزندان و مهارت‌های تصمیم‌گیری برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست‌های آموزشی و کارگاهی مهارت‌های زندگی با هدف ارتقای سطح سلامت روانی خانواده‌ها به همت کتابخانه استاد حکیمی و با مشارکت نیروی انتظامی منطقه ۱۸ برگزار می‌شود و در نشست روز یکشنبه ۲۴ تیرماه این برنامه خانم سرهنگ صفایی جو کارشناس و مشاور ناجا سخنرانی کرد. 

کارشناس برنامه در ابتدا اظهار کرد: تربیت مربوط به والدین است نه کودکان و ما با پیاده کردن اصول صحیح ارتباطی در زندگی خود می‌توانیم روابط با فرزندان را اصلاح کنیم.

وی در ادامه به بیان پرسش‌های مهمی پرداخت که در روابط والدین و فرزندان پیش می‌آید، پرسش‌هایی از این قبیل که: فرزندان شما تا چه حد حق دارند حریم شخصی داشته باشند؟ سخت‌ترین چیزی که درباره قلمروی فرزندتان شما را آزار می‌دهد چیست؟  عمیق‌ترین نگرانی شما از بسط حریم خصوصی فرزندتان چیست؟ فرزندتان تا چه حد آزاد است که از شما متنفر باشد، با شما مخالفت کند و خشم خود را نسبت به شما و تصمیم‌هایتان نشان دهد؟

سرهنگ صفایی جو سپس به مهارت‌های خودآگاهی و تصمیم‌گیری اشاره کرد و گفت: در مهارت خودآگاهی یاد می‌گیریم به خودآگاهی در مورد خود و خانواده دست یابیم و همین طور دیدگاه دیگران را نسبت به خود، رفتار تحت فشار گروه و اهداف واقع‌بینانه و غیرواقع‌بینانه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. 

وی افزود: ما ۶ نوع تصمیم‌گیری داریم که شامل تصمیم‌گیری احساسی-دلی، تصمیم‌گیری اجتماعی-تاخیری، تصمیم‌گیری ناگهانی-هیجانی، تصمیم‌گیری اضطراری، تصمیم‌گیری مطیعانه و تصمیم‌گیری عاقلانه منطقی است که همه تصمیم‌گیری‌ها جز تصمیم‌گیری عاقلانه و منطقی اشتباه است. 

این کارشناس ادامه داد: در مبحث تصمیم‌گیری باید موضوع تصمیم‌گیری مشخص شود و آگاهی در مورد موضوع تصمیم‌گیری را بالا ببریم که این از دو طریق امکان‌پذیر است؛ یکی از منبع درست باشد و دیگری با متخصص در آن موضوع مشورت شود.

این نشست کارگاهی در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای خاتم (ص) در منطقه ۱۸ میزبان علاقه‌مندان بود.

نظر شما