جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۰
کد خبر: ۹۸۳۶۱
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از ظرفیت فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ به درستی استفاده نشده است، از رایزنی با گروه‌های نمایش برای اجرای تئاتر در فرهنگ‌سراها خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی درباره فعالیت فرهنگ‌سراها در حوزه تئاتر گفت: در گذشته علاوه بر سالن‌های تئاتر شهر، فرهنگ‌سراهای تهران یکی از پاتوق‌های اجرای نمایش در تهران بوده‌اند که این روند در سال‌های اخیر به دلایلی کمرنگ شده است.  

وی ادامه داد: این موضوع موجب شد تا به تدریج سالن‌های خصوصی تئاتر که برخی از آن‌ها فاقد ابتدایی‌ترین استانداردهای اجرا هستند، وارد صحنه شوند. این امر نه تنها از نظر مخاطب مطلوب نیست، بلکه با کارکردی که برای فرهنگسراها تعریف شده است مغایرت دارد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران انعقاد قرارداد برای اجرای ۹۵ نمایش در فرهنگ‌سراها همزمان با اجرای برنامه‌های تابستانی را از اولین گام‌ها برای ایجاد تغییر معرفی و عنوان کرد: هدف ما این است که روند اجرای نمایش و جذب مخاطبان تئاتر در فرهنگ‌سراها توسعه پیدا کند. از این رو، با چندین گروه نمایشی وارد مذاکره شده‌ایم تا فضای فرهنگ‌سراها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

اوحدی با تأکید بر اینکه مذاکره با گروه‌های نمایشی کمی زمان بر است، گفت: به طور قطع، یکی از برنامه‌های سازمان در سال جاری بازتعریف فعالیت خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سراها و تلاش برای جذب مخاطبان رشته‌های مختلف هنری است که تئاتر در رأس آن قرار دارد.  

وی در بخش دیگری از سخنانش به آخرین وضعیت پردیس تئاتر تهران پرداخت و تصریح کرد: از جمله سرمایه گذاری‌های عظیم مدیریت شهری در سال‌های گذشته مربوط به پردیس تئاتر است که اتفاقاً از زیرساخت‌های بسیار حرفه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: با این وجود، پردیس تئاتر تهران هیچ گاه به صورت جدی راه اندازی نشد؛ به این معنی که مراسم افتتاح فضا از بعد اتمام عملیات عمرانی برگزار شد اما برنامه‌ای برای استفاده از این ظرفیت در نظر گرفته نشد.  

اوحدی گفت: زمانی که می گوییم پردیس تئاتر، این به آن معناست که مجموعه از تقویم مشخص برخوردار باشد و برنامه‌های ۶ ماه تا یک سال در آن درج شود؛ اتفاقی که در مورد پردیس تئاتر تهران نیفتاده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سال جاری سازمان سامان بخشی به پردیس تئاتر تهران است، عنوان کرد: فعالیت تقویم دار پردیس، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و احتمال پیش بینی شاتل در بخش‌هایی از تهران برای انتقال مردم به این مکان از جمله برنامه‌هایی است که در ماه‌های آینده به سرانجام می‌رسند.
نظر شما