پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۶
کد خبر: ۹۸۳۷۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
به مناسبت ایام ولادت حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود:
همزمان با میلاد باشکوه امام رضا(ع) و دهه کرامت، نمایشگاه تصویرسازی «فاتح غریب» با موضوع تبیین وقایع تاریخی حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو از ۳ تا ۱۳ مرداد در نگاه گذر فرهنگ‌سرای اخلاق برپا می‌شود.
نمایشگاه تصویر سازی «فاتح غریب» در فرهنگ‌سرای اخلاقبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مامون خلیفه عباسی که تاریخ از هوش، ذکاوت، تدبیر و علمش خیلی تعریف کرده، نقشه ماهرانه‌ای کشید تا درخت شیعه را از ریشه در آورد. فلذا مامون، امام هشتم(ع) را به مرو مرکز خلافت خود آورد و به اجبار ولیعهدش کرد تا هم قیام‌های علوی را کنترل کند و هم امام رضا(ع) را در بی عدالتی‌های حکومت شریک کند و اعتقادات شیعه را زیر سوال ببرد. اقدامات امام علی‌ابن‌موسی الرضا (ع) چنان نقشه‌های مامون را بهم زد که مامون مجبور شد امام را شهید کند.
 
در نمایشگاه «فاتح غریب» که شامل ۲۰  اثر تصویر سازی در ابعاد 50*70 است ضمن تبیین وقایع تاریخی حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو، مخاطبان با معارف اهل بیت(ع) با نقشه‌های ماهرانه مامون برای شکست شیعیان و چگونگی به شهادت رساندن آن حضرت آشنا می‌شوند.
 
نگاه گذر فرهنگ‌سرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه دوم فرهنگ‌سرای اخلاق واقع است و علاقه‌مندان از ساعت ۹ تا ۱۸ می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

نظر شما