پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۵
کد خبر: ۹۸۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
حجت‌الاسلام وحید بهرام‌پور کارشناس سلسله‌نشست‌های «دریای معرفت» با موضوع تفسیر قرآن کریم که در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود، گفت: استقبال مخاطبان واقعاً شگفت‌انگیز است، به ویژه در ماه رمضان که از راه‌های دور می‌آمدند و کار بزرگی انجام می‌دادند، البته علت آن علاقه به قرآن است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام وحید بهرام‌پور کارشناس سلسله‌نشست‌های «دریای معرفت» با موضوع تفسیر قرآن کریم که در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود، درباره این نشست عنوان کرد: هدف از برگزاری این برنامه در درجه اول انتقال معارف دینی به مخاطبان است. قرآن به عنوان کتاب آسمانی ما در همه مذاهب اسلام اشتراک دارد و گرفتاری ما که عرب‌زبان نیستیم این است که با این کتاب به عنوان یک متن عربی برخورد می‌کنیم و به محتوای قرآن که به آن احتیاج داریم، به اندازه کافی توجه نمی‌کنیم. 

وی اضافه کرد: اگر کسی بتواند کلام خداوند را به زبان قوم خودش ارائه دهد، چون نیاز واقعی انسان‌هاست، جذاب خواهد بود. به همین دلیل از حضور در این نشست خرسند هستم و از همکاران فرهنگ‌سرا نیز تشکر می‌کنم که نیت خیری دارند. 

حجت‌الاسلام بهرام‌پور با اشاره به استقبال مخاطبان از نشست «دریای معرفت» گفت: استقبال مخاطبان واقعاً شگفت‌انگیز است، به ویژه در ماه رمضان که از راه‌های دور می‌آمدند و کار بزرگی انجام می‌دادند، البته علت آن علاقه به قرآن است. جلساتی مانند این که اعضا ثبت نام می‌شوند و هزینه می‌کنند، باعث جذب مخاطبان واقعی می‌شود و فقط کسانی در نشست شرکت می‌کنند که انگیزه بالایی برای یادگیری دارند. 

وی ادامه داد: مباحثی که مطرح می‌کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است و گاهی فرصت برای ارائه همه مطالب نیست. مثلاً پنج جلسه می‌خواهیم درباره معاد صحبت کنیم، موضوعی که دو هزار آیه از قرآن را به خود اختصاص داده است. از این جهت فشرده کردن مباحث یک مقدار کار سختی است، البته اقتضای محیطی مانند فرهنگ‌سرا نیز همین است و با فضایی مانند مسجد تفاوت دارد و شرایط زمانی آن محدودتر است. درباره برنامه «با کلام علی (ع)» که به تفسیر نهج‌البلاغه اختصاص داشت نیز همین اتفاق افتاد و احساس کردیم به دلیل محدودیت زمان، حق آن ادا نمی‌شود. در نتیجه این برنامه فقط در دو جلسه برگزار شد و ادامه پیدا نکرد.
 

نظر شما