پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۸
کد خبر: ۹۸۴۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
در دومین نشست مسئولان خانه‌های کودک مشارکتی شهر تهران عنوان شد؛
رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست مسئولان خانه‌های کودک گفت: با اجرای نظام آموزش یکپارچه، به اهداف مهم «شهر آموزش پذیر» نزدیک‌تر می‌شویم.
اجرای نظام آموزشی یکپارچه، گامی مؤثر در تحقق شهر آموزش پذیر است
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دومین نشست مسئولان خانه‌های کودک مشارکتی شهر تهران با اشاره به اهمیت فراگیر شدن نظام یکپارچه آموزشی در سازمان‌های آموزشی و مطالعاتی شهر تهران گفت: شبکه‌ای شدن فرایند آموزش و ایجاد نظام آموزش یکپارچه خصوصا در خانه‌های کودک، مدیریت شهری را به اهداف شهر آموزش پذیر نزدیک‌تر می‌کند.

رییس مرکز مطالعات و آموزش بابیان ضرورت‌های فراگیری این نظام گفت: از مهم‌ترین اقداماتی که می‌تواند به استانداردسازی آموزش در خانه‌های کودک کمک کند استفاده از برنامه‌های آموزشی، کتاب‌ها و محصولات کمک‌درسی هماهنگ و یکپارچه است که توسط کارگروه کودک با حضور نویسندگان، تصویرگران، روانشناسان و متخصصان آموزشی طراحی ‌شده است.

وی افزود: بسته‌های آموزشی طراحی شده برای خانه‌های کودک شامل ۷۰ محصول در قالب کتاب همیار کودک، کتاب همیار مربی، ملزومات کارگاه‌های هنری، ماکت و تابلوهای آموزشی و اسباب‌بازی‌های خلاق است.

برکچیان بابیان اینکه در حال حاضر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیش از ۱۴۰۰ دوره آموزشی را با ۵ هزار مربی در شهر تهران برگزار می‌کند، گفت: بهره‌مندی شهر تهران از چنین ظرفیت آموزشی باعث شده است که سازمان فرهنگی هنری به بزرگ‌ترین مجموعه آموزش حضوری غیررسمی کشور تبدیل شود.

وی بابیان اینکه از سال تحصیلی جدید همه مربیان فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ باید در سامانه سینا نام‌نویسی کنند افزود: ملاک به‌ کارگیری مربیان در خانه‌های کودک و دیگر دوره‌های آموزشی دریافت اعتبارنامه از مرکز مطالعات و آموزش است و در غیر این صورت از انجام تدریس این افراد ممانعت خواهد شد.

در این نشست مصطفی بیات، رییس مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری نیز بابیان ظرفیت‌های بالای مراکز مشارکتی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهر تهران گفت: تلاش شده است خدمات مراکز مشارکتی بتواند ذائقه همه مخاطبان را در زمینه‌های فرهنگی و هنری تأمین کند.

وی افزود: استفاده از فضا و امکانات مناسب و تلاش برای ارتقای سطح خدمات از شاخص‌های خوب خانه‌های فرهنگ مشارکتی خصوصاً خانه‌های کودک است.

بیات ابراز امیدواری کرد با پیوستن خانه‌های کودک به شبکه یکپارچه آموزشی، کیفیت آموزش این مراکز ارتقای چشمگیری داشته باشد.

در حال حاضر ۷۵ خانه کودک به‌صورت مستقیم و ۷۹ خانه کودک به‌صورت مشارکتی تحت نظر سازمان فرهنگی هنری هستند و از خدمات مرکز مطالعات و آموزش سازمان استفاده می‌کنند.

آموزش یکپارچه خانه‌های کودک، ویژه ی گروه سنی ۴ تا ۶ ساله، برای استفاده در مقاطع مهد و پیش‌دبستانی طراحی شده است.

دومین نشست مسئولان خانه‌های کودک مشارکتی شهر تهران، اول مرداد در مرکز مشارکت‌های سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
نظر شما